On the optimal control problem for single leg airline revenue management with overbooking
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Havayolları endüstrisinde benzer koltukları farklı fiyatlar ile ücretlendirme yaygın bir uygulamadır. Bu politika gözönüne alındığı zaman, uçak kapasitesinin birden fazla müsteri sınıfı arasında paylaştırılması, havayolu şirketlerinin en temel sorunlarından biridir. Bu tez uçak kapasite paylaşımı problemini incelemekte ve yeni bir model önermektedir.Reservasyon iptalleri ve uçuş anında gelmeyenlerin varlığı nedeniyle boş koltuklarlardan kaynaklanan gelir kaybını engellemek için modelimiz kapasite üstü reservasyona izin vermektedir. Bu çalışmada amacı satışlardan gelen geliri iptal ve fazla reservasyondan kaynaklanan maliyetleri gözönüne alarak eniyilemek olan sürekli zamanlı bir model üzerinde çalıştık. Bu modelde yolcular homojen olmayan Poisson surecine göre gelirken, bir reservasyonun iptal etme süresi ise üssel dağılımını izlemektedir. En iyi politika dinamik program yardımı ile bulunmuştur ve simulasyon yardımı ile literatürde bilinen diğer modellerin ortalamaları ile karşılaştırılmıştır. Charging identical seats with different prices is a common practice for airline companies.In that regard one of the main concerns for airline managements is the optimalallocation/partition of the plane capacity between multiple fare classes. This thesis examines the seat allocation problem of airline revenue management and proposes a new model. Due to the occurrence of cancellations and no-shows, we also allow overbooking in order to compensate the revenue loss of empty seats. We study a continuous time model in which the objective is to maximize expected revenue consisting of the fares collected minus the cancellation and overbooking costs. In our model customers arrive according to a nonhomogeneous Poisson process while the time to cancellation of each reservation follows an exponential distribution. An optimal policy is found using dynamic programming and this policy is compared with other policies known in the literature by means of simulation.
Collections