Show simple item record

dc.contributor.advisorFrenk, Hans
dc.contributor.advisorSezer, Semih Onur
dc.contributor.authorArslan, Alp Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-10T07:35:32Z
dc.date.available2020-12-10T07:35:32Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217028
dc.description.abstractHavayolları endüstrisinde benzer koltukları farklı fiyatlar ile ücretlendirme yaygın bir uygulamadır. Bu politika gözönüne alındığı zaman, uçak kapasitesinin birden fazla müsteri sınıfı arasında paylaştırılması, havayolu şirketlerinin en temel sorunlarından biridir. Bu tez uçak kapasite paylaşımı problemini incelemekte ve yeni bir model önermektedir.Reservasyon iptalleri ve uçuş anında gelmeyenlerin varlığı nedeniyle boş koltuklarlardan kaynaklanan gelir kaybını engellemek için modelimiz kapasite üstü reservasyona izin vermektedir. Bu çalışmada amacı satışlardan gelen geliri iptal ve fazla reservasyondan kaynaklanan maliyetleri gözönüne alarak eniyilemek olan sürekli zamanlı bir model üzerinde çalıştık. Bu modelde yolcular homojen olmayan Poisson surecine göre gelirken, bir reservasyonun iptal etme süresi ise üssel dağılımını izlemektedir. En iyi politika dinamik program yardımı ile bulunmuştur ve simulasyon yardımı ile literatürde bilinen diğer modellerin ortalamaları ile karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractCharging identical seats with different prices is a common practice for airline companies.In that regard one of the main concerns for airline managements is the optimalallocation/partition of the plane capacity between multiple fare classes. This thesis examines the seat allocation problem of airline revenue management and proposes a new model. Due to the occurrence of cancellations and no-shows, we also allow overbooking in order to compensate the revenue loss of empty seats. We study a continuous time model in which the objective is to maximize expected revenue consisting of the fares collected minus the cancellation and overbooking costs. In our model customers arrive according to a nonhomogeneous Poisson process while the time to cancellation of each reservation follows an exponential distribution. An optimal policy is found using dynamic programming and this policy is compared with other policies known in the literature by means of simulation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleOn the optimal control problem for single leg airline revenue management with overbooking
dc.title.alternativeKapasite üstü reservasyon içeren tek bacaklı uçuslarda gelir eniyilemeyi amaçlayan kontrol politikası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOperations research
dc.identifier.yokid440259
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid348702
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess