Hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tutumları ve öz-bakım gücü düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tutumları ve öz-bakım gücü düzeylerini değerlendirerek aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde planlandı.Araştırmanın örneklemini İstanbul'da bir Hemşirelik Fakültesi'nde 2017-2018 eğitim yılı bahar döneminde öğrenim gören 416 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri, `Yapılandırılmış Soru Formu`, `Stresle Başa Çıkma Ölçeği (SBTÖ)` ,`Öz-Bakım Gücü Ölçeği (ÖBGÖ)` kullanılarak toplandı. Veriler SPSS 22.0 paket programında tanımlayıcı, karşılaştırıcı ve ilişki arayıcı istatistikler kullanılarak analiz edildi. Stresle başa çıkma tutumlarının öz-bakım gücü üzerine etkili risk faktörlerinin incelenmesinde Lineer Regresyon analizi kullanıldı.Öğrencilerin SBTÖ toplam puan ortalamasının 74,15±7,76 ve orta düzeyde olduğu belirlendi. Öğrencilerin ÖBGÖ toplam puan ortalamasının 98,53±18,20 ve orta düzeyde olduğu saptandı. Stresle başa çıkma tutumları toplam puanı ile öz bakım gücü toplam puanı arasında pozitif yönde ve çok zayıf anlamlı bir ilişki olduğu bulundu (r:0,188; p<0,01). Lineer regresyon analizinde ise stresle başa çıkma tutumları için sosyal etkinliğe katılmanın; öz-bakım gücü için ise aile gelir düzeyinin, sosyal etkinliğe katılmanın ve sigara kullanımının bağımsız risk faktörü olduğu saptandı. Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tutumlarının ve öz-bakım gücü düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve aralarında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu belirlendi. This correlational-descriptive research was carried out for determining the relationship between nursing students' stress coping and self-care agency levels.The sampling of this research consists of 416 student volunteers, who were studying in a Faculty of Nursing in Istanbul in the spring semester of the academic year 2017-2018.The research data were collected by using `Structured Questionnaire`, `Coping with Stress Scale (CSC)` and `Self-Care Agency Scale (SAS)`; and analyzed in SPSS 22.0 program by using descriptive, comparative, and correlational statistics. Linear Regression Analysis was used for examining the risk factors which are effective on the self-care agency of stress coping.It was found that the CSC total point average of the students is 74.15±7.76 which means it is at medium level. It was found that the SAS total point average of the students is 98.53±18.20 which means it is at medium level. It was also found there is a very weak positive relationship between their total points for the stress coping styles and self-care agency (r: 0.188; p<0.01). On the other hand, in the linear regression analysis it was found that participating in social activities for the stress coping styles ; family income level, participation in social activities and smoking for self-care agency are all independent risk factors. As a result, it was found the attitudes of the students for stress coping and their self-care agency levels are at medium, and there is a positive relation between them.
Collections