Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzakgül, Aylin
dc.contributor.authorKomser, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:28:13Z
dc.date.available2020-12-10T07:28:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/215019
dc.description.abstractBu araştırma hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tutumları ve öz-bakım gücü düzeylerini değerlendirerek aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde planlandı.Araştırmanın örneklemini İstanbul'da bir Hemşirelik Fakültesi'nde 2017-2018 eğitim yılı bahar döneminde öğrenim gören 416 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri, `Yapılandırılmış Soru Formu`, `Stresle Başa Çıkma Ölçeği (SBTÖ)` ,`Öz-Bakım Gücü Ölçeği (ÖBGÖ)` kullanılarak toplandı. Veriler SPSS 22.0 paket programında tanımlayıcı, karşılaştırıcı ve ilişki arayıcı istatistikler kullanılarak analiz edildi. Stresle başa çıkma tutumlarının öz-bakım gücü üzerine etkili risk faktörlerinin incelenmesinde Lineer Regresyon analizi kullanıldı.Öğrencilerin SBTÖ toplam puan ortalamasının 74,15±7,76 ve orta düzeyde olduğu belirlendi. Öğrencilerin ÖBGÖ toplam puan ortalamasının 98,53±18,20 ve orta düzeyde olduğu saptandı. Stresle başa çıkma tutumları toplam puanı ile öz bakım gücü toplam puanı arasında pozitif yönde ve çok zayıf anlamlı bir ilişki olduğu bulundu (r:0,188; p<0,01). Lineer regresyon analizinde ise stresle başa çıkma tutumları için sosyal etkinliğe katılmanın; öz-bakım gücü için ise aile gelir düzeyinin, sosyal etkinliğe katılmanın ve sigara kullanımının bağımsız risk faktörü olduğu saptandı. Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tutumlarının ve öz-bakım gücü düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve aralarında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu belirlendi.
dc.description.abstractThis correlational-descriptive research was carried out for determining the relationship between nursing students' stress coping and self-care agency levels.The sampling of this research consists of 416 student volunteers, who were studying in a Faculty of Nursing in Istanbul in the spring semester of the academic year 2017-2018.The research data were collected by using `Structured Questionnaire`, `Coping with Stress Scale (CSC)` and `Self-Care Agency Scale (SAS)`; and analyzed in SPSS 22.0 program by using descriptive, comparative, and correlational statistics. Linear Regression Analysis was used for examining the risk factors which are effective on the self-care agency of stress coping.It was found that the CSC total point average of the students is 74.15±7.76 which means it is at medium level. It was found that the SAS total point average of the students is 98.53±18.20 which means it is at medium level. It was also found there is a very weak positive relationship between their total points for the stress coping styles and self-care agency (r: 0.188; p<0.01). On the other hand, in the linear regression analysis it was found that participating in social activities for the stress coping styles ; family income level, participation in social activities and smoking for self-care agency are all independent risk factors. As a result, it was found the attitudes of the students for stress coping and their self-care agency levels are at medium, and there is a positive relation between them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma tutumları ve öz-bakım gücü düzeyleri
dc.title.alternativeAttitudes of coping with stress and self-care agency levels of nursing students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentHemşirelik Esasları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmMaintenance
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmSelf-care
dc.identifier.yokid10232458
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid543026
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineHemşirelik Esasları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess