Dijital Pazarlamanın Spor Pazarlaması İçerisindeki Yeri ve Öneminin İncelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte dijital dünyanın yetenekleri ve sunduğu avantajlar artmaya başlamıştır. İnsanlar bu sayede bilgiye daha hızlı ulaşmakta, satın alma davranışları da bu sayede değişmektedir. Kullanıcılar internet sayesinde birçok markaya aynı anda ulaşabilmektedir. Birden çok markayı tercih eden kullanıcılar karşısında firmalar rekabet sürecini arttırmaya çalışmaktadır. Teknolojiyi iyi kullanan markalar bu süreçten galip olarak çıkacaktır. Spor bireyi hem ruhsal, sosyal açıdan geliştiren, hem de toplumun ekonomik, kültürel ve sosyal yönden değişmesini sağlamaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle beraber geniş kitlelere yayılmış, markalar ve kulüpler için de bu sektör ekonomik düzeyde işler hale gelmiştir. Kulüpler teknoloji çerçevesinde taraftarlarına ulaşmak, sürekli aktif oldukları internet dünyasında onları marka etrafında bütünleştirme çabasına girmişlerdir. Çalışmamızda nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi yapılarak kulüpler ve şirketler incelenmiştir. Araştırmamızda temel amaç, spor dünyasında yer alan kulüp ve markaların dijital pazarlama stratejilerini nasıl uyguladıkları, ne tür bir pazarlama stratejisi üzerinde çalıştıkları ve hedef kitleyi nasıl etkilediklerini incelemektir. With the advancement of technology, the capabilities and advantages of the digital world begin to increase. In this way, people can access information faster and purchase behaviors change accordingly. Users can access many brands at the same time thanks to intenet. In the face of users who prefer multiple brands, companies are trying to increase the competition process. Brands that make good use of technology will prevail in this process. Sports develops the individual both spiritually, socially and enables the society to change economically, culturally and socially. With the development of technology, it has spread to a wide audience and this sector has become operational for brands and clubs. Clubs have tried to reach their supporters within the framework of technology and integrate them around the brand in the internet world where they are constantly active. Qualitative research method was used in our study. Clubs and companies were analyzed by content analysis. The main purpose of our research is to examine how clubs and brands in the sports world implement digital marketing strategies, what kind of marketing strategy they work on and how they affect the target audience.
Collections