Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuşoğlu, Selçuk Bora
dc.contributor.authorGüler, Cemal
dc.date.accessioned2020-12-10T07:27:53Z
dc.date.available2020-12-10T07:27:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214940
dc.description.abstractTeknolojinin ilerlemesiyle birlikte dijital dünyanın yetenekleri ve sunduğu avantajlar artmaya başlamıştır. İnsanlar bu sayede bilgiye daha hızlı ulaşmakta, satın alma davranışları da bu sayede değişmektedir. Kullanıcılar internet sayesinde birçok markaya aynı anda ulaşabilmektedir. Birden çok markayı tercih eden kullanıcılar karşısında firmalar rekabet sürecini arttırmaya çalışmaktadır. Teknolojiyi iyi kullanan markalar bu süreçten galip olarak çıkacaktır. Spor bireyi hem ruhsal, sosyal açıdan geliştiren, hem de toplumun ekonomik, kültürel ve sosyal yönden değişmesini sağlamaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle beraber geniş kitlelere yayılmış, markalar ve kulüpler için de bu sektör ekonomik düzeyde işler hale gelmiştir. Kulüpler teknoloji çerçevesinde taraftarlarına ulaşmak, sürekli aktif oldukları internet dünyasında onları marka etrafında bütünleştirme çabasına girmişlerdir. Çalışmamızda nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi yapılarak kulüpler ve şirketler incelenmiştir. Araştırmamızda temel amaç, spor dünyasında yer alan kulüp ve markaların dijital pazarlama stratejilerini nasıl uyguladıkları, ne tür bir pazarlama stratejisi üzerinde çalıştıkları ve hedef kitleyi nasıl etkilediklerini incelemektir.
dc.description.abstractWith the advancement of technology, the capabilities and advantages of the digital world begin to increase. In this way, people can access information faster and purchase behaviors change accordingly. Users can access many brands at the same time thanks to intenet. In the face of users who prefer multiple brands, companies are trying to increase the competition process. Brands that make good use of technology will prevail in this process. Sports develops the individual both spiritually, socially and enables the society to change economically, culturally and socially. With the development of technology, it has spread to a wide audience and this sector has become operational for brands and clubs. Clubs have tried to reach their supporters within the framework of technology and integrate them around the brand in the internet world where they are constantly active. Qualitative research method was used in our study. Clubs and companies were analyzed by content analysis. The main purpose of our research is to examine how clubs and brands in the sports world implement digital marketing strategies, what kind of marketing strategy they work on and how they affect the target audience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleDijital Pazarlamanın Spor Pazarlaması İçerisindeki Yeri ve Öneminin İncelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the Place and Importance of Digital Marketing in Sports Marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-23
dc.contributor.departmentSpor Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSports marketing
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.identifier.yokid10314774
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineSpor Yöneticiliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess