Stem eğitimi: Mekanik saat ile 7. sınıf enerji dönüşümleri konusuna yönelik bir etkinlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, Mekanik saat ile STEM eğitimi etkinliğinin; öğrencilerin STEM disiplinlerine yönelik ilgilerine, STEM disiplinleri arasındaki ilişkiyi ve 7. sınıf Enerji Dönüşümleri konusunu anlamalarına yönelik etkisi araştırılmaktadır. Temel nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışma, 2017–2018 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında İstanbul ilinde bir devlet ortaokulunun iki 7. sınıfında öğrenim gören 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Gruplarının seçimi dört sınıf arasından rastgele yapılmıştır. Görüşmelerin hangi öğrenciler ile yapılacağını belirlemek amacıyla STEM Disiplinlerine İlgi Ölçeği (STEM-DİÖ) kullanılmıştır. Nitel veriler; Mekanik Saat-STEM-Enerji Dönüşümleri İlişkilendirme Formu (MSSEDİF), Çalışma Kağıtları (ÇK-1 ve ÇK-2), Etkinlik Değerlendirme Rubriği (EDR) ve Öğrenci Görüşme Formu (ÖGF) ile toplanmıştır. ÖGF ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, STEM disiplinlerine ilgilerine göre 12 öğrenci seçilerek gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda MSSEDİF, EDR ve ÖGF'den elde edilen bulguların birbiriyle uyumlu olması, etkinliğin öğrencilerin STEM disiplinlerine ilgilerini, enerji dönüşümleri konusunu ve STEM disiplinleri arasındaki ilişkiyi anlamalarını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir. In study, the effects of 'STEM Education Task with Mechanical Clock' was investigated on students' interest in STEM disciplines, students' understanding of the relationship between STEM disciplines and understanding of 7th grade energy conversion. The study, which was carried out basic qualitative research method, was conducted with 40 students studying in the 7th grade of a state secondary school in Istanbul in the fall semester of 2017-2018 academic year. The groups were randomly selected between four classes. The STEM Disciplinary Interest Scale (STEM-DSS) was used to determine which students to conduct the interviews. The qualitative data were collected via Mechanical Clock-STEM-Energy Conversion Association Form (MSSEDİF), Working Papers (ÇK-1 and ÇK-2), Task Assessment Rubrics (TAR) and Student Interview Form (SIF). Semi-structured interviews with the TAR were carried out by selecting 12 students according to their interest in the STEM disciplines. As a result of the study; the concordance between the findings obtained from MSSEDIF, TAR and SIF showed that the task positively affects the students' interest in STEM disciplines, understanding of the relationship between STEM disciplines and understanding energy conversion.
Collections