Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Ömer
dc.contributor.authorAdigüzel, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-10T07:26:45Z
dc.date.available2020-12-10T07:26:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214669
dc.description.abstractAraştırmada, Mekanik saat ile STEM eğitimi etkinliğinin; öğrencilerin STEM disiplinlerine yönelik ilgilerine, STEM disiplinleri arasındaki ilişkiyi ve 7. sınıf Enerji Dönüşümleri konusunu anlamalarına yönelik etkisi araştırılmaktadır. Temel nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışma, 2017–2018 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında İstanbul ilinde bir devlet ortaokulunun iki 7. sınıfında öğrenim gören 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Gruplarının seçimi dört sınıf arasından rastgele yapılmıştır. Görüşmelerin hangi öğrenciler ile yapılacağını belirlemek amacıyla STEM Disiplinlerine İlgi Ölçeği (STEM-DİÖ) kullanılmıştır. Nitel veriler; Mekanik Saat-STEM-Enerji Dönüşümleri İlişkilendirme Formu (MSSEDİF), Çalışma Kağıtları (ÇK-1 ve ÇK-2), Etkinlik Değerlendirme Rubriği (EDR) ve Öğrenci Görüşme Formu (ÖGF) ile toplanmıştır. ÖGF ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, STEM disiplinlerine ilgilerine göre 12 öğrenci seçilerek gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda MSSEDİF, EDR ve ÖGF'den elde edilen bulguların birbiriyle uyumlu olması, etkinliğin öğrencilerin STEM disiplinlerine ilgilerini, enerji dönüşümleri konusunu ve STEM disiplinleri arasındaki ilişkiyi anlamalarını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.
dc.description.abstractIn study, the effects of 'STEM Education Task with Mechanical Clock' was investigated on students' interest in STEM disciplines, students' understanding of the relationship between STEM disciplines and understanding of 7th grade energy conversion. The study, which was carried out basic qualitative research method, was conducted with 40 students studying in the 7th grade of a state secondary school in Istanbul in the fall semester of 2017-2018 academic year. The groups were randomly selected between four classes. The STEM Disciplinary Interest Scale (STEM-DSS) was used to determine which students to conduct the interviews. The qualitative data were collected via Mechanical Clock-STEM-Energy Conversion Association Form (MSSEDİF), Working Papers (ÇK-1 and ÇK-2), Task Assessment Rubrics (TAR) and Student Interview Form (SIF). Semi-structured interviews with the TAR were carried out by selecting 12 students according to their interest in the STEM disciplines. As a result of the study; the concordance between the findings obtained from MSSEDIF, TAR and SIF showed that the task positively affects the students' interest in STEM disciplines, understanding of the relationship between STEM disciplines and understanding energy conversion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEnerjitr_TR
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStem eğitimi: Mekanik saat ile 7. sınıf enerji dönüşümleri konusuna yönelik bir etkinlik
dc.title.alternativeStem education: An activity towards the subject of 7th grade energy conversion with mechanical clock
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10256057
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid566421
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess