İlhan Usmanbaş`ın solo flüt için `Fl. -75` ve Hasan Uçarsu`nun Flüt ve piyano için`...zamansal çelişkiler kenti, İstanbul...` adlı yapıtlarının yapısal incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sonakın Çeliker, Ebru Mine | |
dc.contributor.author | Şanver, Aysu Zehra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:23:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:23:19Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214376 | |
dc.description.abstract | Bu eser metninde, çağdaş müziğimizin önde gelen bestecilerinden İlhan Usmanbaş ve Hasan Uçarsu'nun flüt için yazdıkları iki eseri incelenmiştir. İki ana bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümü İlhan Usmanbaş'a ayrılmıştır. Solo flüt için yazdığı `Fl.-75` adlı eseri yapısal olarak ele alınıp, bestecinin bu yapıtında kullandığı ölçüsüz yazım tekniği üzerinde durulmuştur. Yapıtta yorumcunun karşılaşabileceği teknik zorluklar gözönünde bulundurularak çeşitli çalışma yöntemleri önerilmiştir. Bunun yanısıra İlhan Usmanbaş'ın besteci kimliği, etkilendiği akımlar ve sanatın diğer dallarıyla kurduğu güçlü bağ belirtilmiş, bu bilgiler ışığında esere hem teknik hem de ifade bakımından açıklık getirilmesi amaçlanmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde Hasan Uçarsu'nun Flüt ve Piyano için `…zamansal çelişkiler kenti, İstanbul…` adlı eseri, bestecinin çoğu müziğinde etkisini gördüğümüz 'İstanbul' üzerinden tematik olarak incelenmiştir. Bu eser için de yorumcuya yol gösterecek teknik çalışmalar araştırılmış ve yorumcunun bilgisine sunulmuştur. Ayrıca besteci ile 20.10.2014 tarihinde bir söyleşi gerçekleştirilmiş ve bu söyleşide edinilen bilgilere çalışmada yer verilmiştir.Bestecilerimizin diğer flütlü eserlerinin de çoğunun müzikal ve biçimsel olarak bilgilendirmesi yapılmıştır. Metin çalışmasında incelenen eserlerin form analizi yapılarak yorumcuların bestecileri ve müziklerini daha derinlemesine öğrenmesi hedeflenmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Çağdaş Müzik, İlhan Usmanbaş, Flüt yapıtları, Hasan Uçarsu, 20. yüzyıl | |
dc.description.abstract | In this body of work, two works written by two leading composers of our contemporary music, İlhan Usmanbaş and Hasan Uçarsu are examined. The first part of the two-part study is focused on İlhan Usmanbaş. His piece named `Fl.-75` for solo flute is examined and his measureless writing technique is dealt with. Various practice methods are suggested considering the technical handicaps a performer might face. Besides, İlhan Usmanbaş's identity as a composer, his influences and his strong connection with other art forms is explained, trying to shed light on both technical and expressional aspects of the piece.In the second part of the study, Hasan Uçarsu's piece for flute and piano, `…zamansal çelişkiler kenti, İstanbul…` is analyzed thematically, based on the city of İstanbul, which has an effect on most of Uçarsu's other works. Technical etudes for the performer have also been researched and suggested for this piece. Also an interview with the composer was made on 20.10.2014 and information derived from this interview is presented in the study.Most of the other works of the composers have been musically and stylistically analyzed and presented. It has been aimed for the performers to learn deeper about the composers and their works, by presenting form analysis of the examined pieces.KEYWORDS: Contemporary Music, İlhan Usmanbaş, Works for Flute, Hasan Uçarsu, 20th Century | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | İlhan Usmanbaş`ın solo flüt için `Fl. -75` ve Hasan Uçarsu`nun Flüt ve piyano için`...zamansal çelişkiler kenti, İstanbul...` adlı yapıtlarının yapısal incelenmesi | |
dc.title.alternative | A structural analysis of the works ` fl.- 75` for solo flute by İlhan Usmanbaş and `...zamansal çelişkiler kenti, i̇stanbul...` for flute and piano by Hasan Uçarsu | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Piano works | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Uçarsu, Hasan | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.subject.ytm | Usmanbaş, İlhan | |
dc.subject.ytm | Flute | |
dc.identifier.yokid | 10115689 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 430660 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Sanat Dalı |