1975`den günümüze beş Türk figür sanatçısı
dc.contributor.advisor | Sekban, Nedret | |
dc.contributor.author | Onuk, Orhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:23:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:23:01Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214368 | |
dc.description.abstract | Çağdaşlaşma süreciyle birlikte çok uluslu bir yönetimden ''Milli Devlet'' niteliğindeki Cumhuriyete geçiş, yeni devlet biçimi, halkı eğitip biçimlendirirken çağdaş bilimin ve bilginin ışığından herkesin eşit oranda yararlanması ilke edinilmiştir.Türk resim sanatında figür ilk kez 19. yüzyıldaki batılaşma hareketiyle Osman Hamdi Bey ve Halil Paşa tarafından bir tür olarak ele alınmıştır. Figüre ağırlık veren 1914 kuşağı ressamlarından İbrahim Çallı, Nazmi Ziya Güran ve Feyhaman Duran dönemin izlenimci eğiliminden hareketle renk ve ışık etkilerini ön planda tutmuşlardır. Figürü toplumsal gerçekçilik çevresinde ele alan sanatçılar arasındaysa Nuri İyem, Neşet Günal, Nedim Günsur, İbrahim Balaban ve Cihat Burak sayılabilir. Turgut Zaim yöresel özellikleri yansıtan figür çalışmaları, Fikret Mualla ise dışavurumcu anlatımıyla dikkati çeker.1975'ten günümüze kadar olan süreçte, kendi çağdaş eğilimleri doğrultusunda bu geleneğin mirasını alan beş Türk ressam Mehmet Güleryüz, Neş'e Erdok, Cihat Aral, Mustafa Ata ve Kemal İskender figüratif sanat üzerine kurdukları farklı üslupları içerisinde insanlık gerçeğini, dramı, anadolu insanının çilesini, düşleri, korkuları konu edinmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Figür, Figüratif, Desen, Renk, Resim, Tuval, Sanat, Çizgi. | |
dc.description.abstract | The new regime of Turkey, which was an outcome of the transition process from multi ethnic imperial state to a nation state, aimed at educating expanding modern scientific knowledge and education among the people equally.In the Turkish painting art, the figure was first dealt by Osman Hamdi Bey and Halil Paşa as a genre in 19th century under the influence of westernization. Among the painters of 1914 generation who gave weigh to figure in their paintings, İbrahim Çallı, Nazmi Ziya Güran and Feyhaman Duran insisted on color and light effects as a reflection of impressionist tendencies of their time. Nuri İyem, Neşet Günal, Nedim Günsur, İbrahim Balaban and Cihat Burak were the painters who considered the figure within the framework of social realism. Turgut Zaim's figure works reflects regional features whereas Fikret Mualla attract attention with his expressionist narrative. From 1975 to today, this figure tradition is inherited and carried on by five Turkish painters: Mehmet Güleryüz, Neş'e Erdok, Cihat Aral, Mustafa Ata and Kemal İskender. Through their diverse modern styles, they address the human reality, dram, and the hopes, fears and sufferings of Anatolian people Key words: Figure, Figurative, Design, Color, Painting, Canvas, Art, Drawing. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1975`den günümüze beş Türk figür sanatçısı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Figure | |
dc.subject.ytm | Figurative picture | |
dc.subject.ytm | Figurative art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.subject.ytm | Painters | |
dc.identifier.yokid | 10108162 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 430644 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |