Tenor solo, kadın korosu ve orkestra için Bakkhalar ile Sacher`e saygı için yazılmış beş eserin karşılaştırmalı analizi
dc.contributor.advisor | Uçarsu, Hasan | |
dc.contributor.author | Usman, Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:22:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:22:52Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214364 | |
dc.description.abstract | 1976 yılında on iki besteci, ünlü çellist Rostropovich'in çağrısıyla İsviçreli orkestra şefi, müzik koruyucusu ve emprezaryo Paul Sacher'in 70. doğum gününün onuruna eserler bestelerler. Bu eserler Sacher'in ismi üzerine, yani bu ismi oluşturan harflerin Avrupa dillerinde karşılık geldiği nota isimlerinin oluşturduğu altı perdelik dizi üzerine bestelenmişlerdir. Sözü edilen eserlerden Holliger, Lutoslawski, Boulez, Dutilleux ve Berio tarafından bestelenen beş tanesinin analizini içeren bu çalışmada, müzikal malzemenin ele alınışındaki teknik ve estetik farklılıklarla beraber benzerlikler de açığa çıkarılarak, hem tek tek bestecilerin kompozisyon anlayışlarına, hem de 70'lerin ikinci yarısında Avrupa'daki müzikal beklenti ve arayışlara ışık tutulması amaçlanmaktadır. Eserler öncelikle teker teker ele alınmış, daha sonra elde edilen veriler ışığında karşılaştırılarak bestecilerin temsil ettikleri müzikal konumlar netleştirilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In 1976, with the call of the famous cellist Rostropovich, twelve composers had composed works in the honor of Swiss conductor, patron and impresario Paul Sacher's 70th birthday. These works had been based on Sacher's name, in other words they had been composed according to the letters in his name which correspond to the note names in European languages forming a row of six notes. The aim of this study, that consists of the analysis of five of the above mentioned works which had been composed by Holliger, Lutoslawski, Boulez, Dutilleux and Berio, is to shed light on the approach of each of the composers and also on the musical expectations and quests of Europe in the second half of the 70's through exposing the similarities and differences in handling of the musical material by technical and aesthetic aspects. Primarily the works has been dealt one by one and then with the help of the gathered data the musical positionings of the composers are tried to be clarified. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Tenor solo, kadın korosu ve orkestra için Bakkhalar ile Sacher`e saygı için yazılmış beş eserin karşılaştırmalı analizi | |
dc.title.alternative | The Bacchae for tenor solo, women's choir and orchestra and comparative analysis of five works written in tribute to Sacher | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.subject.ytm | Comparative analysis | |
dc.subject.ytm | Composition | |
dc.subject.ytm | Cello | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Sacher, Paul | |
dc.identifier.yokid | 10114575 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 430659 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Kompozisyon Ve Orkestra Şefliği Sanat Dalı |