Eril beden ve postmodern fotoğrafta yeri
dc.contributor.advisor | Tercan, Seçkin | |
dc.contributor.author | Türkay, Mert Çağil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:22:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:22:48Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214362 | |
dc.description.abstract | Postmodern teori ile birlikte kültürel, ekonomik ve toplumsal yapılanmanın dönüşümü, sanat eserleri üzerindeki yapısal özelliklerin farklılaşmasını da beraberinde getirmiştir. Özgürleşen kişisel tavırlar, tüm sanat disiplinlerinde kendini göstermektedir. Fotoğraf sanatı da icadından postmodern döneme kadar teknolojik, sosyo-politik ve sanatsal değişimlerin etkisiyle dönüşüme ve değişime uğramıştır. Küresel boyutta her yere ulaşan ve üretimi herkese açılan fotoğraf, yeni biçim ve dil arayışları içerisine girilmesine neden olmuş ve fotoğrafın geleneksel kurallarının ötesine geçilerek, kişisel söylem ve çoğu zaman da politik duruş çerçevesinde üretilmeye başlanmıştır. Sanat tarihinin en başından bu yana ele alınan beden, özellikle 20. yüzyılın önemli araştırma alanlarından biri hâline gelmiştir. Postmodern dönemde teorisyenler ve sanatçılar politik tavırlarını ve söylemlerini beden üzerinden ortaya koymuşlardır. Çünkü, eril olgunun birey üzerinde kendini ilk somutlaştırdığı alan bedendir. Sanatçıların içinde bulundukları bu duruma karşı olan tutumları ve ürettiği eserlerde özellikle beden ve eril kavramına dikkat çekildiği görülmektedir ve sanatçılar genellikle söylemleri için dil olarak fotoğrafı tercih etmişlerdir. Fotoğraflarında bedene yer veren ve postmodern şekilde nitelenen sanatçıların yaklaşımları, fotoğrafın sahip olduğu iletişimsel nitelikteki varlığıyla eril tahakküme karşı olan tavır ve bu bağlamdaki çalışmaların üretilmesinde olanak sağlamıştır.Anahtar kelimeler: Beden, Eril, Fotoğraf, Postmodern | |
dc.description.abstract | Along with the postmodern theory, the transformation of the cultural, economic and social structure has brought about the differentiation of the structural features on the artworks. Liberated personal styles manifest themselves in all disciplines of art. Photography has been changed and transformed by the effects of technological, socio-political and artistic advancement from the invention to the postmodern turn. Photography, which is produced for everyone and reaches everywhere on the global scale, has led to the search for new forms and expressions and has begun to be produced frequently from a perspective of individual discourse and political stance with going beyond the conventional rules of photography.Since the very beginning of the art history up to present, spesifically in the 20th century, the body has become one of the most important research areas. In postmodernism, theorists and artists manifested their political attitudes and discourses by emphasizing the body. Because, the body is the initial playfield where masculinity first embodies itself on the individual. The aspects of the artists in this situation and the works they produce seem to attract attention especially to the concept of body and masculinity, and artists often prefer photography as language for their discourse. The artists' approach, which includes the body in their photographs and described in the postmodern form, has enabled the attitude towards masculine domination and the workings in this context to be produced with the existence of the interactive nature of the photography.Keywords: Body, Masculinity, Photography, Postmodernism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Eril beden ve postmodern fotoğrafta yeri | |
dc.title.alternative | Masculine body and its presence in postmodern photography | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Masculinity | |
dc.subject.ytm | Postmodern | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Photography art | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Masculinity | |
dc.identifier.yokid | 10136139 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451888 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Fotoğraf Sanat Dalı |