Lied ve sonat formlarının Chopin`in Scherzo ve Ballade`larına yansımaları( Scherzi Op.20, Op.31,Op.39, Op.54; Ballade`lar Op.23, Op.38, Op.47, Op.52 )
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Çağlar, Aysel Gökçe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:22:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:22:35Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214336 | |
dc.description.abstract | Chopin, Liszt ile beraber modern piyano çalma sanatının kurucusu olarak kabul edilir. Ballade ve Scherzo türlerinde reform yapmış bir bestecidir. Bu bağlamda, Beethovenien Scherzo'larda sıkça rastladığımız sekiz ölçülük temanın başlattığı A, Trio'nun duyulduğu B ve başa dönüşü (veya da Capo) sağlayan tekrar A kesitleriyle oluşan Minuetto Formu, Chopin'in Scherzo'larında, yerini Lied Formuna veya geliştirilmiş türevine bırakır. Ballade'larda ise basit şarkı anlayışı terk edilir, adeta programlı müzikle ve bazen sonat formuna gönderme yapan karma bir stille karşılaşılır. Vatansever bestecinin, Ballade'larında esin kaynağı olarak Mickiewicz'in şiirlerinden yararlandığı söylenir. Aslında Chopin'in arı bir öznellikle Ballade ve Scherzo'larını yarattığını düşünmek daha doğru olacaktır. Klavye kullanımında ise malzeme olarak Op.10 ve Op.25 etütlerindeki Chopin'e özgü teknik egemendir. Ballade ve Scherzo'larda doruğa ulaşan Chopin, sadece bu eserleriyle bile piyano edebiyatında olağanüstü ve eşsiz olan yerini hak eder.Anahtar kelimeler: Ballade, Scherzo, Sonat, Lied, Polonya folkloru | |
dc.description.abstract | Chopin is considered as the founder of the modern piano playing together with Liszt. He is a reformist composer of Ballades and Scherzi. In Chopin's Scherzi, Minuetto form which is common in Beethovenian Scherzi that includes an A (started by an eight-bar theme), a B which contains the Trio and section of A that provide recurrence (or da Capo), gives way to Lied-Form or it's developed version. In Ballades, Chopin abandones simple song conception and implements a combined style which refers to programme music and sometimes sonata form. It is asserted that, as a patriotic composer, Chopin was inspired from Mickiewicz's poems for his Ballades, but it's much more consistent to approach Chopin's Ballades and Scherzi, that they were created by pure subjectivity. In this works the technical approach to the keyboard was inspired by Chopin's own studies Op. 10 and Op. 25. Chopin, whose art is culminating with Ballades and Scherzi, acquires an extraordinary and uniqe place in piano literature.Keywords: Ballade, Scherzo, Sonata, Lied, Polonian folklore | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Lied ve sonat formlarının Chopin`in Scherzo ve Ballade`larına yansımaları( Scherzi Op.20, Op.31,Op.39, Op.54; Ballade`lar Op.23, Op.38, Op.47, Op.52 ) | |
dc.title.alternative | Reflections of lied and sonata forms on Chopin's Scherzo and Ballades( Scherziİ Op.20, Op.31,Op.39, Op.54; Ballade'lar Op.23, Op.38, Op.47, Op.52 ) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Lied | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Balad | |
dc.subject.ytm | Scherzo | |
dc.subject.ytm | Piano sonata | |
dc.identifier.yokid | 10134354 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451887 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Piyano Sanat Dalı |