Show simple item record

dc.contributor.advisorEvgin, Makbule Dilek
dc.contributor.authorKonya, Işil
dc.date.accessioned2020-12-10T07:21:54Z
dc.date.available2020-12-10T07:21:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214325
dc.description.abstractBu çalışmada klasik bale için Vaganova Sisteminin öngördüğü ilk üç senede öğretilen dönüş hareketlerinin analizi yapılarak,dönüş kabiliyetinin klasik balede öğretilen teknikler haricinde hangi destekleyici egzersizlerle geliştirilebileceği, aynı zamanda dönüşler için kullanılması gereken müzik eşlikleri çözümlenmiştir.Günümüzde özellikle klasik bale alanında yapılan uluslararası yarışmlarda, 10-13 yaş grubunda yer alan yarışmacılar 14-17 yaş grubu yarışmacıların dans ettikleri solo performanslar ile yarışmalara katılmaktadırlar. Buradan anlaşılmaktadır ki, uzman eğitmenlerce fiziksel uygunluğu üst düzey olan küçük yaş gruplarındaki öğrencilere dönüşleri destekleyici hareket kombinasyonları daha yoğu n bir şekilde uygulanmakta, böylece ileri seviye dönüş hareketleri hızlı ve kolay biçimde öğretilerek kazanılan zaman hareketlerin kusursuzlaştırılması için yapılan çalışmalarla değerlendirilmektedir. Tüm bu çalışmalar ile bale alanında ileri seviyelere geçişler daha erken yaş aralığına indirgenmektedir.ANAHTAR KELİMELER: klasik bale, dönüş, vaganova sistemi, skolyoz, dönüş destekleyici egzersizler
dc.description.abstractIn the presenet study, by examining the turn movements taught in the first three years in the Vaganova system for classical ballet, it was analyzed what supportive exercises could be developed the tun ability besides the techniques taught in calssical ballet and at the same time it was studied on the appropriate musical accompaniments needed to be used for turns.Nowadays, in the international competitors in the 10-13 age group, participate to competitions wiht the solo performances dance4d by the 14-17 age group competitors. It is u nderstood from this that the combinations of movements supporting the turns are practised more intensely by the specialist instructors to the students in the young age groups whose higher physical fitness level is high. So that the advanced turn movements can be taught quickly and easily and the acquired time can be used for practising to perfect the movements. With all these studies, transitions to the higher levels in the ballet are reduced to earlier age ranges.KEY WORDS: classic ballet, turns, vaganova system, scoliosis, supportive excercises for turnsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBale ve Danstr_TR
dc.subjectBallet and Danceen_US
dc.titleAkademik klasik bale eğitiminde ilk devre dönüş tekniği
dc.title.alternativeTurn movements taught in the first period of the academic education of classic ballet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Anasanat Dalı
dc.subject.ytmClassical ballet
dc.subject.ytmVaganova system
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmBallet
dc.subject.ytmBallet education
dc.identifier.yokid10135750
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451882
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineBale Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess