dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe | |
dc.contributor.advisor | Edrisi, Cevat | |
dc.contributor.author | Aksu, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:21:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:21:50Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214324 | |
dc.description.abstract | İç organlar bedenin gövdesi içinde bir arada var olurken her biri kendi ritmi, dokusu ve hareketi ile eşsizdir ve bedenin bütünselliğini ve canlılığını mümkün kılmaktadırlar. Embriyonun ilk oluşan ve en derin katmanı olan iç organlar, enerjinin bedenleşmesi, bütünselleşmesi ve dönüşmesinde kilit rol oynamaktadırlar. Bu kilit ve gizemli rolleriyle iç organlar Çin'den, Fransa'ya, Fransa'dan Amerika'ya beden üzerine çalışan bilim insanları, sanatçılar ve filozoflar mucizevi bir araştırma alanı olagelmiştir. Bu araştırma, bedenin en derin katmanı olan iç organların, an ve an yaşamayı seçerek hayata durmaksızın önerdikleri arkaik, spontane ve organik bilgelik üzerinedir. Çalışma sürecinde bir dansçı ve koreograf olarak, iç organların yapısı ve işleyişinden ilhamla harekete yeni bir yaklaşımlar üzerine araştırdım. Araştırma sürecinin sonunda genişletilmiş performans olan YU ve eserin metni ortaya çıkmıştır. Eser, ismini Doğu tıbbında enerjinin bedenin arkasında, omurgadan bedenin içine girdiği noktalar anlamındaki Yu-Ketsu (giriş noktası)'dan almıştır. Kırk beş dakikalık sinematografik performans olan YU, yaşamın ve bir yaşam alanı olarak bedenin iç organların var oluşlarından ilhamla hissedilmesi ve duyumsanması ile ilgilidir. Enerji, nefes ve titreşim iç organlardan bedenin diğer bölümlerine bağdoku (fascia) aracılığı ile taşınırken değişmekte ve dönüşmektedir. Bağa-dokunmuş-büyülenmiş ilgi farkındalığı iç-dış, görünen-görünmeyen, maddi (etsel)-tinsel(enerjitik) arasındaki bilinmeze doğru genişletirken, sanatçı iç organların hayata hiç durmadan önerdiği organik bilgelikte bedeni duyumsama, hissetme ve hareket ettirmenin izine düşer. Farkındalığın yüzeyden derine, tenden iç organlara akabilmesinin yolları araştırılırken ortaya konulan öneriler ışığında ortaya çıkan eser; sinema,dans ve performans alanları arasında bir diyalog kurmayı mümkün kılmaktadır.Anahtar Kelimeler: İç Organlar, Dans, Organik Bilgelik, Fascia, Bağ Doku Genişletilmiş Performans, Sinema, Performans. | |
dc.description.abstract | Visceral organs exist together and make the body whole and alive whereas each has its own rhythm, texture and mobility. They present a key place in the embodiement, transformation and wholism of energy as the earliest formed and the deepest layer in an embryo. This mysterious and key place they present make them miraculous research field for scientists, artists and philosophers from China to France, from France to the United Stated. This research is about archaic, organic and spontaneous wisdom which visceral organs, as the deepest layer, constantly offer to the life. During this research, I, as a dancer and choreographer, research on the new perspectives for movement inspired by the presence and functionality of internal organs. YU, meaning with the entering points of energy on the spine, back part of the body, is an expanded performance on organic wisdom internal organs on and on presents.YU as a cinematographic performance for forty five minutes is concerned with the sensation and affect of life and body with an inspiration of visceral organs. Energy, breathe and vibration change and transform as transmitted by fascia through the whole body. As fasci(a)neted attention expands the awareness towards the ambiguity between the in and out; the visible and invisible; the material (fleshy) and immaterial (energetic); the performer traces ways for sensing, affecting and moving the body with this archaic, organic and spontaneous wisdom which the visceral organs constantly offer to the life. As the work searchs for the ways for the flow of awareness from the surface to the deep and from the flesh to the internal organs; it provides a dialogue among dance, cinema and performance.Key Words: Internal Organs, Dance, Organic Wisdom, Fascia, Expanded Performance, Cinema, Perfomance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bale ve Dans | tr_TR |
dc.subject | Ballet and Dance | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | İç organların yapısı ve işlevleri üzerinden harekete yaklaşımlar | |
dc.title.alternative | Perspectives for movement on the basis of presence and functionality of visceral organs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Fascia | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Connective tissue | |
dc.subject.ytm | Viscera | |
dc.subject.ytm | Movement | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.subject.ytm | Dancing | |
dc.identifier.yokid | 10134401 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451881 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Modern Dans Sanat Dalı | |