20. yy`ın başlangıcından günümüze Avrupa`da giysi kumaşlarındaki çiçek desenleri
dc.contributor.advisor | Alpan, F.Dilek | |
dc.contributor.author | Çevikoğlu, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:21:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:21:41Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214322 | |
dc.description.abstract | Desenli kumaşlar, tarihsel süreç içinde çok önemli bir konuma yükselerek kumaşların en önemli bölümünü oluşturmuştur. Çiçek desenleri de bu desenlerin en çok üretilenleri olmuştur.`20.yy.' ın Başlangıcından Günümüze Avrupa'da Giysi Kumaşlarındaki Çiçek Desenleri` başlıklı çalışma; tezin ana amacını ve kapsamını açıklayan giriş bölümü ile başlamaktadır.Tezin ikinci bölümünde çiçekli desenlerin örnekleri, 1900' lü yıllardan başlayarak, on yıllık dönemler halinde, aralarındaki benzerlikler, farklılıklar, renk, kompozisyon özellikleri, giysideki görünüşleri, tarihsel süreci içerisinde toplumsal, sanatsal ve teknolojik gelişmelerden nasıl etkilendikleri, görsellerle karşılaştırılıp incelenmiştir.Sonuç bölümünde ise, giysi alanındaki çiçekli desenlerin başlangıçta günlük hayatın içinde daha az, sonraları yavaş yavaş artarak moda tasarımcılarının hemen hemen bütün koleksiyonlarında yer aldığı, günümüzde de teknolojinin ilerlemesiyle vardığı sonuçlar, on yıllık dönemlerin üzerinden yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Patterned fabrics rising to a very important position in the historical process have formed the most important part of the fabrics. Floral patterns have been the most produced ones among these patterns.The study entitled as `Floral Patterns in Clothing Fabrics in Europe since the beginning of 20th century to present` has an introduction section that explains the main purpose and scope. of the thesis.In the second part of the thesis, the examples of floral patterns starting from 1900 and within ten-year periods since then, their similarities and differences, color, composition features, appearance in clothing, and how they affected by the social, artistic and technological developments in the historical process have been examined by comparing the visuals.In the conclusion part, the usage of flowering patterns in the clothing field has been interpreted over ten year periods by taking into consideration that in the beginning they were used less in daily life, and then gradually taking more place in almost all collections of fashion designers today within the advancement of technology, has been interpreted over the ten years period. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Tekstil ve Tekstil Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Textile and Textile Engineering | en_US |
dc.title | 20. yy`ın başlangıcından günümüze Avrupa`da giysi kumaşlarındaki çiçek desenleri | |
dc.title.alternative | Since the beginning of the 20th century, floral designs on clothing fabrics in Europe | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Flowers | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | Fabrics | |
dc.subject.ytm | Pattern | |
dc.identifier.yokid | 10100359 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421514 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Tekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı |