Çağdaş piyano müziğinde empresyonist etkiler ve Takemitsu`nun `Raın Tree Sketch I/II` adlı yapıtları
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Hanci, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:21:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:21:13Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214296 | |
dc.description.abstract | Wagner romantizminin tonal gücü ve Alman kültüründen aşırı yararlanmış yapısı, diğer Avrupalı besteciler üzerinde ağır bir etki oluşturduğundan, zamanla Batı ve Doğu Avrupa ülkelerinde empresyonizmle başlayan ve atonaliteye ulaşan yeni bir arayışa yönelme ihtiyacı doğmuştur. Tonaliteden kopuş (atonalite) ve daha sonra 12-ton sistemi, 19.yüzyıl sonlarında ortaya çıkan müzikte empresyonizm akımının da aracılığıyla Toru Takemitsu, kendi ulusunun geleneksel öğelerini de katarak kişisel müzik dilini oluşturabilmiştir. Debussy - Schönberg - Messiaen - John Cage (minimalist) çizgisinde devam etmeyi tercih eden Takemitsu, yine de kişisel özel bir rengi yakalamayı başarmıştır.`Rain Tree Sketch I/II` piyano edebiyatında, 20.yüzyılın ikinci yarısına ait önemli eserler olarak hem empresyonizm, hem de 12-ton sistemini özgürce kapsayan bir başyapıt kimliğiyle yerini alır.anahtar kelimeler: empresyonizm, atonalite, 12-ton sistemi, Japon geleneksel müziği, John Cage | |
dc.description.abstract | Tonal power of Wagner's romanticism and its over-exploited structure of German culture having a strong impact on european composers, west and east, it has become a necessity to search a new way, beginning with impressionism and leading to atonality. Thanks to atonality and later 12-ton system and impressionism, emerged at the end of 19th century, Japanese composer Toru Takemitsu could also create a personal musical language by adding traditional elements of his own nation. Takemitsu, who preferred to continue on the Debussy - Schönberg - Messiaen - John Cage (minimalist) line, nevertheless managed to achieve an individual, special colour.In second half of 20th century, `Rain Tree Sketch I/II` which liberately uses impressionism, as well as 12-ton system, takes its place in piano literature as a masterpiece.keywords: impressionism, atonality, 12-ton system, Japanese traditional music, John Cage | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Çağdaş piyano müziğinde empresyonist etkiler ve Takemitsu`nun `Raın Tree Sketch I/II` adlı yapıtları | |
dc.title.alternative | Impressionist influences on contemporary piano music and Takemitsu's `Rain Tree Sketch I/II` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Personel Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Piano works | |
dc.subject.ytm | Impressionism | |
dc.subject.ytm | Japanese music | |
dc.subject.ytm | Takemitsu, Toru | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.identifier.yokid | 10153886 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 465852 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |