Show simple item record

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorHanci, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T07:21:13Z
dc.date.available2020-12-10T07:21:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214296
dc.description.abstractWagner romantizminin tonal gücü ve Alman kültüründen aşırı yararlanmış yapısı, diğer Avrupalı besteciler üzerinde ağır bir etki oluşturduğundan, zamanla Batı ve Doğu Avrupa ülkelerinde empresyonizmle başlayan ve atonaliteye ulaşan yeni bir arayışa yönelme ihtiyacı doğmuştur. Tonaliteden kopuş (atonalite) ve daha sonra 12-ton sistemi, 19.yüzyıl sonlarında ortaya çıkan müzikte empresyonizm akımının da aracılığıyla Toru Takemitsu, kendi ulusunun geleneksel öğelerini de katarak kişisel müzik dilini oluşturabilmiştir. Debussy - Schönberg - Messiaen - John Cage (minimalist) çizgisinde devam etmeyi tercih eden Takemitsu, yine de kişisel özel bir rengi yakalamayı başarmıştır.`Rain Tree Sketch I/II` piyano edebiyatında, 20.yüzyılın ikinci yarısına ait önemli eserler olarak hem empresyonizm, hem de 12-ton sistemini özgürce kapsayan bir başyapıt kimliğiyle yerini alır.anahtar kelimeler: empresyonizm, atonalite, 12-ton sistemi, Japon geleneksel müziği, John Cage
dc.description.abstractTonal power of Wagner's romanticism and its over-exploited structure of German culture having a strong impact on european composers, west and east, it has become a necessity to search a new way, beginning with impressionism and leading to atonality. Thanks to atonality and later 12-ton system and impressionism, emerged at the end of 19th century, Japanese composer Toru Takemitsu could also create a personal musical language by adding traditional elements of his own nation. Takemitsu, who preferred to continue on the Debussy - Schönberg - Messiaen - John Cage (minimalist) line, nevertheless managed to achieve an individual, special colour.In second half of 20th century, `Rain Tree Sketch I/II` which liberately uses impressionism, as well as 12-ton system, takes its place in piano literature as a masterpiece.keywords: impressionism, atonality, 12-ton system, Japanese traditional music, John Cageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÇağdaş piyano müziğinde empresyonist etkiler ve Takemitsu`nun `Raın Tree Sketch I/II` adlı yapıtları
dc.title.alternativeImpressionist influences on contemporary piano music and Takemitsu's `Rain Tree Sketch I/II`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPersonel Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmPiano works
dc.subject.ytmImpressionism
dc.subject.ytmJapanese music
dc.subject.ytmTakemitsu, Toru
dc.subject.ytmModern music
dc.identifier.yokid10153886
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid465852
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess