Melankolinin görsel grameri
dc.contributor.advisor | Yavuz, Ömer Emre | |
dc.contributor.author | Asyali Büyükerman, Nur Fulya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:20:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:20:47Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214290 | |
dc.description.abstract | Melankolinin, varoluş üzerine düşünmenin, sonsuzluk içinde sonluluğun gerilimini hissetmenin ve yaşamın çift kutuplu bütünlüğüne dönük gözlemin yarattığı durum olduğu kabul görmüştür. Aşkınlığa dair anlamı yakalamak uğruna dünyevi gerçekliği sorgulayan bu arayışın keder ve hazzı birlikte barındıran yapısı, yaratıcılıkla ve ruhsal gelişimle olan bağı yüzünden sanat üretiminin yapı taşlarındandır.Melankolinin sanatta oluşturduğu dil incelenirken, araştırma yapılan farklı alanların birbirine geçişkenliği ve melankolinin sanatçı için bir temadan ziyade tüm yapıtlarına gölgesini düşüren bir düşünce pratiği olması, metinde sanatsal açıdan disiplinlerarası bir yaklaşım izlenmesini doğurmuştur. Melankoli yayan sanat yapıtlarının izini sürerken, metin boyunca üzerinde durulan iki kutuplu varoluşun rehberliği, sanat tarihinde, yas ve acıdan beslenen yapıtlardan farklı olarak, zamansız ve mekansız, her zamanlılık taşıyan imgelere sahip sanat yapıtlarını, bu eser metnine ait heykelleri öncüleyen referanslar olarak seçmeyi öngörmüştür. | |
dc.description.abstract | Melancholy is accepted as a situation emerged from feeling the tension of finity in infinity, meditating on existence and observation on the bipolar structure of life. The joyful and disconsolate structure of this pursuit which examines wordly reality in the cause of attaining the meaning of transcendence, it is one of the constituents of art production because of its bond with creativity and spiritual progress.Analysing the language created by melancholy in arts, transivity of different researched disciplines and the fact that it is a thought practice that lays its shadow on all works rather than a theme for the artist, procreate a multidisciplinary approach in terms of artistic elements in the text. While tracing art Works of spreading melancholy, the guidance of bipolar existence throughout the text predicted to choose these works of art which have images that are indefinite in means of time and space, and unlike those works of art which feed on pain and grief as references preceeding sculptures pertaining to this text. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Melankolinin görsel grameri | |
dc.title.alternative | The visual grammar of melancholy | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Melancholia | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.identifier.yokid | 10116672 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 430663 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |