dc.contributor.advisor | Evgin, Makbule Dilek | |
dc.contributor.author | Erkaçan, Melis | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:20:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:20:10Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214282 | |
dc.description.abstract | Kadın dansçılar için Point tekniği zannedildiğinden çok daha önemlidir. Bu nedenle kız dansçı adaylarına eğitmenlerin ilk eğitim gününden başlayarak ekstra ilgi ve önem göstermeleri gerekmektedir. Eğitmenlerin, ayak yapısına göre doğru Point seçimi, üzerinde sağlam durma ve POİNT ile ilgili her konuda öğrencilerine ver- dikleri yeni bir bilgi ve egzersiz, bu öğrencilere ileriki seviyeler ve profesyonel dansçılık yaşamlarında büyük bir katkı sağlayacaktır.Bu çalışmada da Moskova Bale Akademisi ve St Petersburg Vaganova Bale Akademisi hocalarının hazırladığı, Rusya Klasik Bale eğitim programının ilk üç se- nede öğretilen Point müfredatı hareketlerinin analizi yapılarak her sene için birer ör- nek Point dersi yazılmış ve görsel videosu eklenmiş olup, öğrenci seçiminde nasıl bir ayak ve bilek yapısı tercih edilmesi gerektiği, ayak yapısına göre doğru Point seçimi, Point'in ayağa göre hazırlanması, aynı zamanda bale dersi dışında ayağın Point çalışması için hangi egzersizlerle geliştirilebileceği çözümlenmiştir.Görüldüğü üzere POİNT sanıldığından çok daha meşakkatli ve uzun süreler çalışılması gereken bir tekniktir. Bu teknik üzerine birçok farklı çalışma ve bu çalışmaların ortaya çıkardığı tezlerin dışında, sadece bu konu üzerine onlarca kitap yazılmıştır.Ben de bu tezimde mümkün olduğunca farklı ülkelerin kaynaklarından bilgi- ler alarak, teknikleri sentezleyip, Point ile ilgili her detayı inceledim. Kolay ve an- laşılır bir dil kullanarak, okuyacak herkesin Point ile ilgili bilmek isteyeceği herşeyi anlatmaya çalıştım.ANAHTAR KELİMELER: klasik bale, point, point tarihi, rusya eğitim programı,örnek ders, doğru point seçimi, pointin hazırlanışı, ayak yapısı, bilek yapısı, kısa aşil, x-bacak, ayak kavisi, geliştirici egzersizler | |
dc.description.abstract | Point technique for female dancers is much more important than it is sup- posed to be. For this reason, it is necessary for the female dancers instructor must take extra care and give attention for starting girl dancer candidates.For instructors, it's important to select correct pointe for students' foot structure, to give new infor- mation and exercise types to students in all matters related to pointe. These all will make a great contribution to their future levels and their professional dancing lives.In this study, you can see the analysis of first three years pointe curriculum of Russia Classic Ballet education program that prepared by Moscow Ballet Academy and St Petersburg Vaganova Ballet Academy teachers. For every year, one of exam- ples and visual videos for pointe lesson are added to study, and also this study ana- lysed how to a foot and an ankle structure should be preferred in student selection, selection of correct point according to foot structure, preparation of pointe according to foot. At the same time, except from the ballet lesson, which exercises can support the leg for pointe exercises are described.Apparently, pointe is a technique that needs much more skilfulness and long time training. Apart from many different studies on this technique and the theses that these studies reveal, only dozens of books have been written on this topic.I tried to synthesize techniques and analyse every detail about pointe, taking information from sources of different countries as much as possible in this thesis. I tried to use an easy and understandable language, thus everyone who wants to read this document can learn what they need about pointe.KEY WORDS: classical ballet, pointe, pointe history, Russian education program,sample course, right pointe selection, pointe shoe preparation, foot structure, wrist structure, short axle, x-leg, foot cavus, improving excersizes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bale ve Dans | tr_TR |
dc.subject | Ballet and Dance | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Akademı̇k klası̇k bale eğı̇tı̇mı̇nde ı̇lk devre Poı̇nt teknı̇ğı̇ | |
dc.title.alternative | First stage of Pointe technique in classical academic bal- let education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Classical ballet | |
dc.subject.ytm | Ballet | |
dc.subject.ytm | Ballet lesson | |
dc.subject.ytm | Exercise | |
dc.subject.ytm | Ballet education | |
dc.subject.ytm | Pointe technique | |
dc.subject.ytm | Ballerina | |
dc.identifier.yokid | 10151921 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 465829 | |
dc.description.pages | 211 | |
dc.publisher.discipline | Bale Sanat Dalı | |