Show simple item record

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Adil Emre
dc.contributor.authorBozoğlu, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-10T07:20:06Z
dc.date.available2020-12-10T07:20:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214281
dc.description.abstractİnsanoğlu geçmişten günümüze doğayı anlama çabasını, farklı disiplinlerde farklı yöntemler kullanarak sürdürmektedir. En temel anlamıyla ele alındığında bu disiplinlerden felsefe, kavramlar üzerinden yol alırken, pozitif bilimler nesnel gerçekliği anlamaya çalışmaktadır. Günümüze kadar, bunlardan farklı bir yol izleyen sanat ise nesnenin görünüşü üzerinden sanatçının iç dünyasını yansıtmaya çalışmaktadır.Birbirinden farklı yöntemleri olan ancak aynı amaç doğrultusunda yürüyen bu disiplinler, ortak kavramları kendi dilleri doğrultusunda kullanarak doğayı anlama ve tanımlama yönünde çaba göstermektedirler. Bu tez çalışmasında, kullanılan ortak kavramların, her disiplinin kendi içinde ele alınış biçimleri irdelenerek birbirileri ile örtüşen ve çelişen noktaları tartışılacaktır. Ayrıca bahsi geçen disiplinler arasında bir ortaklık kurmaya çalışılacaktır. Bu çabanın neticesinde, tam bir sonuca varabilme güçlüğünün bilincinde olarak, en azından bu girişimden dolayı ileriye yönelik bir farkındalık yaratılacağı umulmaktadır. Bu araştırmanın neticesinde de, bu bilgilerin toplamından resim sanatı için 'yeni bir oluşum değeri tanımlanabilir mi?' sorusuna yanıt aranacaktır.ANAHTAR KELİMELER: Gestalt, revize gestalt, yeni yorum gestalt, fizik, felsefe,bütünlük, algı, kompozisyon, boşluk, alan, espas, mekan, şekil, zemin.
dc.description.abstractHuman being since its existence is trying to understand the nature via different disciplines using different methods. At a basic level philosophy finds its ground on concepts. On one hand, natural sciences foot on the firm realities. On the other hand, up to now Arts expresses the inner World of an artist processing the observed realism. Albeit, using different languages all these disciplines try to understand and describe nature, targeting the very same result: understanding nature. In this thesis we would like to discusses the overlapping and contradicting concepts within these disciplines in their framework. Knowing the difficulties, we hope that a new path will be paved. Finally, we will investigate the answer the question, whether a new definition in Art painting can be defined or not try.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKompozisyonda bütünlük ilkesi bağlamında fon-form ilişkisi
dc.title.alternativeThe relation between background and form within the completeness concept in composition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-03
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIntegrity
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmPhysics
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmGestalt approach
dc.subject.ytmSpatial perception
dc.subject.ytmComposition
dc.identifier.yokid10153799
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid465831
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess