Yaşam alanlarındaki ses yapılarının bedenle olan ilişkisi
dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe | |
dc.contributor.author | Ay Bartin, Melike | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:19:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:19:34Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214254 | |
dc.description.abstract | 20. yy başından itibaren Batı Avrupa ve Amerika'da teknoloji ve toplumsal alanlarda yaşanan değişimler düşünsel ve estetik kuramların değişimini de tetiklemiştir. Geleneksel sanat anlayışlarının ötesinde, hem felsefi, hem sanatsal, hem de teknik açıdan yeni arayışlara girilmiştir. İtalyan fütürist ressam ve besteci Russolo'nun 1913 yılında yazdığı etraftaki tüm gürültülerin birer müzikal öğe olarak kullanılabileceğini savunduğu `Gürültü Sanatı` manifestosu ve Pierre Schaeffer'in akustik dünyada var olan sesleri kaydedip değişik işlemlerden geçirerek yepyeni bir ses oluşturduğu Musique concrète (somut müzik) anlayışı yeni ses dünyası arayışındaki en önemli adımlardır.Günümüzde büyük bir ses kalabalığının içinde yaşıyor, farkında olmadan pek çok sese maruz kalıyoruz. Örneğin İstanbul gibi bir metropolde o kadar fazla sesle karşılaşıyoruz ki bir süre sonra onlara karşı duyarsızlaşıyoruz. Fakat dikkat ettiğimizde etrafta pek çok farklı sessel örgüler duyabiliriz. Bu ses kalabalığının içinde kimi zaman ritmik kimi zaman ezgisel özellikleriyle pek çok ses yapısını fark etmem bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturdu. Etrafta müdahale etmeden oluşmuş bu ses verilerini kaydetmeye başladım. Dansçılar ve ressamlardan oluşan çalışma gruplarıyla bu ses verileriyle çalıştım. Araştırma sürecinin sonunda hareket, görsel malzeme ve müzikal kompozisyonun bütün olarak sunulduğu bir performans olan AKUSTİK DEVİNİMLER ve eserin metni ortaya çıkmıştır. Bu eser ve eser metni çevremizde müdahale etmeden oluşmuş ses yapılarının bedenle olan ilişkisini araştırmaya ve buradan yola çıkarak müzikal bir kompozisyon ve koreografi oluşturmaya odaklanmaktadır. Çalışmanın ortaya çıkma noktası olan ses verileri hem hareket kompozisyonunu hem sahne tasarımını hem de tüm koreografinin müziğini oluşturmuştur. Eser metninde aynı malzemenin müzik, dans ve görsel sanatlar alanlarında nasıl ifade edildiğini, birbirini nasıl şekillendirdiğini ve bu ortak algılama biçiminin nasıl geliştiğini izlemek mümkündür.ANAHTAR KELİMELER: Ses, Gürültü, Elektronik Müzik, Dans, Resim | |
dc.description.abstract | Technological and social transformations in Western Europe and in the United States since the beginning of the 20th century in turn have sparked transformations in intellectual and aesthetic theories. Fresh quests for novel philosophical, artistic and technical approaches beyond the traditional understanding of arts were initiated. `The Art of Noises`, a manifesto written by the Italian futuristic painter and composer Russolo, in which he claimed that all ambient noises can be used as musical pieces, and the Musique concréte movement by Pierre Schaeffer in which he created whole new sounds by recording and processing the sounds that exist in the acoustic world, can be regarded as the two most significant steps in the pursuit of a new world of sound. Today we live in an extensive amount of loudness and we are unknowingly exposed to all sorts of noise. For example, in a metropolitan such as Istanbul we encounter so many sounds that we become sensitized after a while. However, many different sound patterns can be heard if we paid attention. This study stems from my realization of multitude of sound structures that have either rhythmic or musical properties, all within this cacophony. I started recording these unprocessed sound data formed in my surroundings. I worked on these collected sound data with dancers and painters. This thesis and the performance ACOUISTIC MOVEMENTS that presents the combination of movements, visual material and musical composition are the products of this study. This performance and the thesis focus on researching the relationship between the unprocessed sounds from our surroundings and the human body, and on forming a musical composition and choreography on the basis of this very relationship. The sound data, the starting point for this work, establish both the composition of movement and the stage design as well as the music for the choreography. This thesis demonstrates how the same material is conveyed in music, dance and visual arts, how they shape each other and how this common sense of perception is developed.KEYWORDS: Sound, Noise, Electronic Music, Dance, Drawing | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Yaşam alanlarındaki ses yapılarının bedenle olan ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between sound structures of ambient noise and human body | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Living spaces | |
dc.subject.ytm | Sound propagation | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Musical hearing | |
dc.subject.ytm | Noise | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.identifier.yokid | 10177733 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 481321 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Modern Dans Sanat Dalı |