Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Tuğçe
dc.contributor.authorBilgen, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-10T07:19:10Z
dc.date.available2020-12-10T07:19:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214249
dc.description.abstractBu çalışma, liminalite kavramı bağlamında ortaya çıkan çelişkinin hareket araştırmasını nasıl etkilediği üzerine odaklanmıştır. Hareketin kendini hangi koşullarda var ettiği ve hangi dinamikler ekseninde geliştiği yorumlanmıştır. Bu amaçla, hareketi varlığın nedeni olarak tanımlamış olan Rudolf Laban'ın teorileri incelenmiştir. Bedene bütüncül olarak yaklaşan Merleau – Ponty'in felsefesinden yararlanarak araştırma alanı genişletilmiştir. Hiatus eseri, sahneleme koşullarının hareket tercilerini ne yönde değiştirdiği ve bunun hareket araştırmasına etkisi üzerine Rudolf Laban'ın Efor Analizi'nden faydalanmıştır. Efor Analizi kapsamında, akış faktörü (Flow) devreye girdiğinde, nasıl sorusunun önemi vurgulanmıştır. Hareketin nasıl'ı, parça bütün ilişkisinde değerlendirilmiştir. Bedenin sadece kendisi değil, çevresinde kurduğu ilişkiler üzerinden bütünsel bir yaklaşım tercih edilmiş, teknik ve yaratıcı süreç birlikte değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Liminalite, Rudolf Laban, Laban Hareket Analizi(LMA), Efor Analizi, Akış (Flow), Merleau Ponty, Parça Bütün İlişkisi.
dc.description.abstractThis thesis aims to focus on the concept of liminality and its paradox on how movement research is affected. How movement itself is brought into being by the conditions and how it is developed in the changes of dynamics is explained. For this purpose, the work of Rudolf Laban's theories, who has defined the essence of being as movement is examined. The research is enlarged by Merleau – Ponty's philosophy as an integrated whole with body.The piece of Hiatus is analyzed and described in the framework of Rudolf Laban's Effort Analysis in terms of how preferences are changed and affect movement language in staging circumstances. When the Flow factor is engaged in the frame of Effort Analysis the question of how is emphasized. The movement of how is evaluated by the part – whole relationship. It's not only about the body itself but the whole body relationship between environmental approach is adopted both technically and artistically evaluated.Keywords: Liminality, Rudolf Laban, Laban Movement Analysis (LMA),Effort Analysis, Flow, Merleau – Ponty, Part – Whole Relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBale ve Danstr_TR
dc.subjectBallet and Danceen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleLiminal kavramı ve koreografik dönüşüm: Laban hareket analizi efor prensipleri üzerinden değerlendirme
dc.title.alternativeConcept of liminality and choreographic transformation in the context of liminality: Laban movement analysis of effort principles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Anasanat Dalı
dc.subject.ytmLaban Movement Notation
dc.subject.ytmDance
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmBallet
dc.subject.ytmFlow
dc.subject.ytmLiminality
dc.subject.ytmChoreography
dc.identifier.yokid10154555
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid465828
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineModern Dans Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess