Hüseyin Avni Lifij ve Türk resmi`nde alegori
dc.contributor.advisor | Balkır, Sedat | |
dc.contributor.author | Ersoy, Bilgehan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:17:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:17:43Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214230 | |
dc.description.abstract | Bu metinde Alegori kavramının tarihsel gelişimi ve ülkemizdeki yansımaları incelenmiştir. Alegori, sanatta belli bir düşüncenin, duygunun veya olayın figüratif semboller kullanılarak anlatılmasını sağlayan bir ifade tarzıdır.Türk resim sanatının gelişiminde Batı dünyasıyla karşılıklı ilişkiler içinde bulunulmasının etkili olduğu bilinmektedir. 19.yy.'ın sonlarından itibaren Batı'da gelişmekte olan sanat akımlarının Türk sanatına aktarılma çabaları resim sanatına yepyeni bir yön vermiş, Avrupa'daki sanat hareketleri Türk sanatçıların eserleri üzerinde etkili olmaya başlamıştır.Batı sanatında olduğu gibi alegorik anlatım, Türk resim sanatında da yer bulmuştur. Türk resim sanatında 1914 Kuşağı veya Çallı Kuşağı adıyla anılan sanatçılar arasında önemli bir yere sahip olan Hüseyin Avni Lifij'in eserlerinde bu anlatımın özelliklerine rastlanabilmektedir.Metnin son bölümünde alegorik ifade biçiminin Hüseyin Avni Lifij'in yapıtlarındaki yansımaları incelenmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Alegori, Hüseyin Avni Lifij, Türk resmi, Çallı kuşağı,Sanayi-i Nefise Mektebi | |
dc.description.abstract | In this text the historical development of Allegory and its reflections in our country has been investigated. Allegory is a way of expression in which a thought, an emotion or an event is explained by using figurative symbols.It is known that interrelations with the Western world has an influence in the development of Turkish paint art. As of late 19th century, the efforts spent on the transfer of art trends developing in the West, has brought a brand new direction to the paint art; and actions of European art started to have effects on the work of arts of Turkish artists.Allegoric expression has taken its place in Turkish paint art as in Western Art. In the works of art by Hüseyin Avni Lifij, who has a privileged place among Turkish paint artists called 1914 generation or Çallı generation, such kind of expression is encountered.In the last section of the text, influence of the allegoric expression form on the work of arts by Hüseyin Avni Lifij has been investigated.KEYWORDS: Allegory, Hüseyin Avni Lifij, Turkish art, Çallı generation, The School of Sanayi-i Nefise | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Hüseyin Avni Lifij ve Türk resmi`nde alegori | |
dc.title.alternative | Hüseyin Avni Lifij and allegory in Turkish painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-14 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painters | |
dc.subject.ytm | Lifij, Hüseyin Avni | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Allegory | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 10156083 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 465835 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |