Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgiseren, Halis Ozan
dc.contributor.authorGençcelep, Basri
dc.date.accessioned2020-12-10T07:17:34Z
dc.date.available2020-12-10T07:17:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214228
dc.description.abstractFotoğrafın icadının toplum üzerindeki etkisi yadsınamaz. Sanatsal, belgesel, ve endüstriyel (reklam) alanlarda farklı bağlamlar ve işlevlerde bulunan fotoğraf yüzyıllardır kullanılagelmiştir. Tüm bu alanlardaki sınırlar aslında kapital tüketim ağıyla belirlenmiş birbirinden oldukça farklı olgulardır. Ancak konunun temelinde fotoğraf üretimi, yaratıcı bir zihnin diğerlerinden farklı bir bakış açısıyla `imaj` oluşturulması amacıyla ortaya konulduğu güçlü ifade aracıdır. Bu çalışmanın konusu olan reklam fotoğrafı `bir iletişim formu` olarak fotoğrafın üretici ve tüketici denklemindeki yerini irdelemektedir. Reklam fotoğrafı, ürün ya da hizmetin hedef kitle tarafından algılanmasında başat bir rol üstlenmekte olup kapitalist ekonominin içerisinde sağlam bir biçimde konumlanmıştır. Bu nedenle fotoğrafçının tek başına yaratıcılığının dışa vurumundan ziyade ortada büyük bir ekip çalışması vardır ve finalize edilmiş olan iş ortaya konulurken içeriğinde ekonomik kaygılardan oluşan farklı dinamikler barındırmaktadır.Bu araştırma, yöntem olarak reklam fotoğrafının marka ve imaj üzerindeki etkisine dair kurumsal analizleri ve örnekleri kapsamakla birlikte, ülkemizde bu alanda çalışan sektörün önde gelen reklam fotoğrafçılarıyla gerçekleştirilen bire bir röportajları da içermektedir. Bu çeşit bir yöntemin uygulanmasının nedeni teorik bilgilerin somut uygulamalarla pekiştirmesini sağlamaktır.Yaratıcı sürecin evrelerine fotoğrafçının katkısı bağlamında; sanat, eğitim, teknik beceri ve bunların haricinde -tüketim toplumunun, kapitalist ekonominin etkileri-olarak denklemle bütünleşmiş halde bulunan ve yıllar içinde kazanılmış eşsiz deneyimlerin fotoğrafçıların ilk ağızdan derlenmesi oldukça önemlidir.Sonuç olarak görsel sanatlar ve fotoğraf eğitimi alan, reklam fotoğrafçılığı alanında da uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için bu tez önemli bir kılavuz ve 21. yüzyıl pratiklerinde reklam fotoğrafının oluşum sürecine dair kapsamlı bir bakış olarak değerlendirilebilir.
dc.description.abstractThe influence of photography's invention on society can not be denied. Photography have been using in different contexts and functions such as; art, documentation, advertisement for decades. The boundaries in between all these fields are actually quite different from each other, determined by the network of consumption. However, on the basis of the subject, photographic reproduction is unique and powerful expression tool for creating an `image` with creative mind and different perspective than the others. This study studies and examines the advertising photography as a `communication form` in the interrelationship between the producer and the consumer.Because of advertising photography's dominant role at perceiving the productor the service on the target audience, it is always positioned widely within the capitalist economy. Thus, advertising photography has different Dynamics than the other branches of photography in economical concerns, during its process and the reare team Works hidden behind the photographer's self-creativity.The research methodologywhich had used in this the sisare including the interviews with the industry's leading advertising photographers working in this field in Turkey, besides corporate analys is and choosen samples which are uniqe are representing the impact of advertising photography on some special brands and their images. Therefore, the method ensures that the theoretical knowledge had reinforced with practical applications.All the experiences of the photographers had indicated in the interviews are important to show their contribution to stages of creative process, importance of artistic skills, educational had gained and high tehnical levels as well as the knowledge of consumer society and capitalist economy.Consequence of this thesis is important because it migth be a major guide for the students who are studying photography or visual arts whom want to specialize in the field of advertising photography. Also the thesis could be considered as a comprehensive overview of the stages of the creationat the field of the advertising photographs at 21st century practices.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleReklam fotoğrafının marka imajına katkısı
dc.title.alternativeThe contribution of advertising photographs to brand image
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFotoğraf Anasanat Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPhotography art
dc.subject.ytmPhotography
dc.subject.ytmPhotographers
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmAdvertisement photography
dc.identifier.yokid10176373
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid481320
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineFotoğraf Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess