Türkiye`nin 81 ilinden o yöreye ait bir halk ezgisinin klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmesi
dc.contributor.advisor | Bucak Arslan, Fatma Selen | |
dc.contributor.author | Özdağ, Okay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:17:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:17:20Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214225 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 81 halk ezgisi klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmiştir. Budüzenlemeler yapılırken, ezgiye ve ezginin özelliklerine mümkün olduğunca sadıkkalınmaya çalışılmıştır. Düzenlemelerin notalarının yanında halk ezgilerinin orijinalnotaları da sunulmuştur.Düzenlemeler yapılırken batı müziğinin klasik armonisi ile doğu müziğininmakamsal yapıları birlikte kullanılmıştır. Ezgiler müzikal malzeme olarak ele alınıpmümkün olduğunca klasik armoni bilgisi ışığında çokseslendirilmeye çalışılmıştır.Farklı ülkelerde, farklı çalgılar için yapılan halk ezgisi düzenlemeleri de buçalışmaya bazı noktalarda ışık tutmuştur.Klasik gitar repertuvarında, yereli uluslararasına taşıma konusunda İspanyave Latin Amerika'daki bestecilerin oldukça başarılı oldukları görülmektedir. Bubesteciler kendi yerel müziklerindeki öğeleri kullanarak yerel müzikleriniuluslararası kabul edilen bir noktaya taşımışlardır. Türkiye'nin müzikal kültüründekiöğelerin de uluslararası bir müzik diline çevrilip bu noktalara taşınması fikri buçalışmanın itici gücüdür. Bunun yanı sıra diğer çalgılara kıyasla repertuvar açısındanzengin sayılamayacak bir çalgı olan klasik gitar repertuvarına katkıda bulunmak dabu çalışmanın amaçlarındandır.Anahtar Kelimeler: Müzik, Gitar, Düzenleme, Anonim, Halk Müziği | |
dc.description.abstract | In this study, 81 traditional Anatolian pieces have been arranged for classicalguitar. The original melodic features were preserved as much as possible during thearrangements of these pieces. The original scores of the pieces presented behind thearrangement scores.Western classical music harmony and oriental maqam structure has been usedtogether while arranging these 81 traditional Anatolian pieces. Folk melodies havebeen thought as a musical material and harmonization of these melodies has beendone according to western classical music harmony rules as much as possible. Folkmusic arrangements for various instruments in other countries partially guided thisstudy.In classical guitar literature, Spain and Latin America are known to presentthe local and ethnic musical components in the musical area successfully. Thesecomposers introduced their own music to the world. The aim of this study is totranslate Turkey's musical components to the international musical language.Compared to the other instruments, classical guitar does not have a rich repertory,another purpose of this study is to contribute to classical guitar repertory.Key Words: Music, Guitar, Arrangement, Anonym, Folk Music | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türkiye`nin 81 ilinden o yöreye ait bir halk ezgisinin klasik gitara çoksesli olarak düzenlenmesi | |
dc.title.alternative | 81 polyphonic guitar arrangements of different folk songs from 81 cities of Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-05 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Music art | |
dc.subject.ytm | Folk music | |
dc.subject.ytm | Classical guitar | |
dc.subject.ytm | Adaptations | |
dc.subject.ytm | Turkish folk music | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.subject.ytm | Classical guitar | |
dc.subject.ytm | Melody | |
dc.identifier.yokid | 10149512 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 465841 | |
dc.description.pages | 271 | |
dc.publisher.discipline | Piyano Sanat Dalı |