Hans Holbein, Rembrandt ve Lucian Freud`da portre bilincinin ortaklığı
dc.contributor.advisor | İskender, Ali Kemal | |
dc.contributor.author | Aydin, Civan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:15:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:15:44Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214184 | |
dc.description.abstract | Sanat tarihi boyunca portrenin Hans Holbein, Rembrandt Harmenszoon van Rijn ve Lucian Freud tarafından ele alınış biçimleri ve benzerlikleri incelenmiştir. Bu sanatçıların portre anlayışları desen, açık-koyu ve renk olmak üzere üç ana unsur üzerine kuruludur. Farklı yüzyıllarda yaşamış olmalarına rağmen portredeki uygulama esasları göz önünde bulundurulduğunda birbirlerinin devamı niteliğindedir. Holbein naturalist desen anlayışıyla kuzey sanatının detaycı tasvir geleneği koşutunda yer alır. Rönesansın çizgisel üslubunun portre dalında ulaştığı seviyeyi ortaya koyar. Barok dönem sanatçılarından Rembrandt'ın portre ve otoportreleri olgun bir iç dolgunluğa ve yetkinliğe sahiptir. Işık ve gölgeyi kullanma yöntemi portrelerine birinci dereceden özgünlük getiren elemandır. Lucian Freud da geleneğe bağlı kalarak portrelerini oluşturmuştur. Portrelerinde tensellik olgusuna odaklanarak kişilerin karakteristik özelliklerine psikolojik bir boyut kazandırmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the common elements and forms of portrait used in the portraits of Hans Holbein, Rembrandt Harmenszoon van Rijn and Lucian Freud have been elaborated during the history of art. The portraits of these artists are based on three main elements: drawing, light and shade and color. Although they lived in different periods, they are the continuation of each other when the principles of practice in their works are taken into consideration. Holbein conforms to the naturalistic tradition of northern art with the understanding of the naturalist drawing. It reveals the level reached by the portrait of the linear style in the Renaissance. Rembrandt's portraits and self-portraits from Baroque period artists have a remarkable flair and competence. The way how he used the shade and light are the element that brings originality to his portraits. Lucian Freud has also created portraits based on the tradition. Focusing on the element of flesh, in his portraits, he has given a psychological dimension to the characteristics of the people. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Hans Holbein, Rembrandt ve Lucian Freud`da portre bilincinin ortaklığı | |
dc.title.alternative | Common understanding of Hans Holbein, Rembrandt and Lucian Freud in portraiture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Portrait | |
dc.subject.ytm | Pattern | |
dc.subject.ytm | Psychology | |
dc.subject.ytm | Renaissance Period | |
dc.subject.ytm | Baroque art | |
dc.subject.ytm | Rijn, Van Rembrandt | |
dc.subject.ytm | Holbein, Hans | |
dc.subject.ytm | Freud, Lucian | |
dc.identifier.yokid | 10198384 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523876 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |