Başlangıç arp metotlarının eğitsel açıdan karşılaştırılması ve F. J. Naderman`ın Op.92 arp için sonatinalarının teknik ve müzikal incelemesi başlangıç arp metotlarının eğitsel açıdan karşılaştırılması ve F. J. Naderman`ın op.92 arp için sonatinaları`nın teknik ve müzikal incelemesi
dc.contributor.advisor | Altınel, Ali Ahmet | |
dc.contributor.author | Aksoy, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:15:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:15:31Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214181 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı arp eğitiminde sıklıkla kullanılan metotların karşılaştırılmalı bir analizini sunarak, Türkiye'de arp pedagojisine ve bu alanda yapılan Türkçe çalışmalara katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmanın ilk bölümü, geçmişten bugüne temel kabul edilen arp metot ve okullarının tanıtımı ve karşılaştırılmasına ayrılmış, geleneksel ve güncel metotlar bütünlüklü bir tarih anlayışı içerisinde, özellikle teknik yaklaşımlar açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde arp pedagojisinde hem eserleri hem de teknik yaklaşımı ile önemli bir yere sahip Fransız arpçı besteci François-Joseph Naderman'ın hayatı, eserleri ve arp pedagojisine sunduğu katkılar geniş bir çerçevede ele alınmıştır. Çalışmanın son kısmında ise F. J. Naderman'ın op.92 Arp İçin Sonatinalar'ı müzikal ve teknik açıdan bestecinin `Douze Etudes et un Thème Varié (On İki Çalışma, Tema ve Varyasyonları) ` adlı metot çalışması ile paralel olarak incelenerek etüt ve sonatinaların arp pedagojisine sağladıkları teknik katkılar gruplandırılmıştır. F. J. Naderman'ın sonatinaları ve metodunun, gam ve arpej çalışmaları, oktav çalışmaları, kaydırma çalışmaları, parmak güçlendirme ve süsleme, çarpma ve tril çalışmaları olmak üzere beş temel teknik konuda arp pedagojisine katkı sağladığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The present study aims to contribute to the beginner level harp pedagogy in Turkey and Turkish studies done in this area by offering a comparative analysis of commonly used harp methods. To this end, the first part of the study was devoted to the introduction and comparison of harp methods and schools, which were accepted as the basis of the past, and the traditional and current methods have been evaluated in terms of their technical approaches within a holistic understanding of history. In the second part of the work, the French harpist composer François-Joseph Naderman's - , who has an important place in harp pedagogy with both his works and his technical approach - life, her work and her contributions to harp pedagogy are handled in a wide frame. In the last part of the work, F. J. Naderman's Sonatinas Progressives for Harp op.92 was examined in parallel with his method called Douze Etudes et un Thème Varié ( Twelve Studies and Theme and variations) and the technical contributions that the each sonatina and etude provides to the harp pedagogy. F. J. Naderman's sonatas and method have been found to contribute to the development of harp pedagogy in five basic technical subjects: scale and arpeggio studies, octave exercises, shifting exercises, finger strengthening exercises, and ornamentation and trill exercises. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Başlangıç arp metotlarının eğitsel açıdan karşılaştırılması ve F. J. Naderman`ın Op.92 arp için sonatinalarının teknik ve müzikal incelemesi başlangıç arp metotlarının eğitsel açıdan karşılaştırılması ve F. J. Naderman`ın op.92 arp için sonatinaları`nın teknik ve müzikal incelemesi | |
dc.title.alternative | Pedagogical comparison of beginner level harp methods, and technical and musical analysis of Naderman's sonatinas for harp, Op.92 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-05 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Naderman, François Joseph | |
dc.subject.ytm | Harp | |
dc.subject.ytm | Pedagogy | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.identifier.yokid | 10197069 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523849 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Piyano Sanat Dalı |