Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınel, Ali Ahmet
dc.contributor.authorAksoy, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-10T07:15:31Z
dc.date.available2020-12-10T07:15:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214181
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı arp eğitiminde sıklıkla kullanılan metotların karşılaştırılmalı bir analizini sunarak, Türkiye'de arp pedagojisine ve bu alanda yapılan Türkçe çalışmalara katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmanın ilk bölümü, geçmişten bugüne temel kabul edilen arp metot ve okullarının tanıtımı ve karşılaştırılmasına ayrılmış, geleneksel ve güncel metotlar bütünlüklü bir tarih anlayışı içerisinde, özellikle teknik yaklaşımlar açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde arp pedagojisinde hem eserleri hem de teknik yaklaşımı ile önemli bir yere sahip Fransız arpçı besteci François-Joseph Naderman'ın hayatı, eserleri ve arp pedagojisine sunduğu katkılar geniş bir çerçevede ele alınmıştır. Çalışmanın son kısmında ise F. J. Naderman'ın op.92 Arp İçin Sonatinalar'ı müzikal ve teknik açıdan bestecinin `Douze Etudes et un Thème Varié (On İki Çalışma, Tema ve Varyasyonları) ` adlı metot çalışması ile paralel olarak incelenerek etüt ve sonatinaların arp pedagojisine sağladıkları teknik katkılar gruplandırılmıştır. F. J. Naderman'ın sonatinaları ve metodunun, gam ve arpej çalışmaları, oktav çalışmaları, kaydırma çalışmaları, parmak güçlendirme ve süsleme, çarpma ve tril çalışmaları olmak üzere beş temel teknik konuda arp pedagojisine katkı sağladığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe present study aims to contribute to the beginner level harp pedagogy in Turkey and Turkish studies done in this area by offering a comparative analysis of commonly used harp methods. To this end, the first part of the study was devoted to the introduction and comparison of harp methods and schools, which were accepted as the basis of the past, and the traditional and current methods have been evaluated in terms of their technical approaches within a holistic understanding of history. In the second part of the work, the French harpist composer François-Joseph Naderman's - , who has an important place in harp pedagogy with both his works and his technical approach - life, her work and her contributions to harp pedagogy are handled in a wide frame. In the last part of the work, F. J. Naderman's Sonatinas Progressives for Harp op.92 was examined in parallel with his method called Douze Etudes et un Thème Varié ( Twelve Studies and Theme and variations) and the technical contributions that the each sonatina and etude provides to the harp pedagogy. F. J. Naderman's sonatas and method have been found to contribute to the development of harp pedagogy in five basic technical subjects: scale and arpeggio studies, octave exercises, shifting exercises, finger strengthening exercises, and ornamentation and trill exercises.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBaşlangıç arp metotlarının eğitsel açıdan karşılaştırılması ve F. J. Naderman`ın Op.92 arp için sonatinalarının teknik ve müzikal incelemesi başlangıç arp metotlarının eğitsel açıdan karşılaştırılması ve F. J. Naderman`ın op.92 arp için sonatinaları`nın teknik ve müzikal incelemesi
dc.title.alternativePedagogical comparison of beginner level harp methods, and technical and musical analysis of Naderman's sonatinas for harp, Op.92
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-05
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmNaderman, François Joseph
dc.subject.ytmHarp
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.identifier.yokid10197069
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523849
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplinePiyano Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess