Çağdaş dans ve opera: Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin kadın bakış açısıyla güncel koreografik yorumu
dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe | |
dc.contributor.author | Yücel Pekiçten, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:14:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:14:43Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214136 | |
dc.description.abstract | Çalışma; koreograf ve dans sanatçısı tarafından; Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin, cinsiyetçi bakış açısı bağlamında yaratılmış olmasını eleştirerek, karakterlerin güncel kadın bakış açısıyla yeniden ele alınmasını ve analiz edilmesi amaçlamıştır. `All About the Heart` isimli çağdaş dans eseri de bu bağlamda üretilmiştir.Karakterlerin kadın bakış açısıyla yapılan analizinde; her üç kadın karakterin kusurlu arzuları, kötü tarafları, gelenek dışı eylemleri ile fiziksel olarak `var oluşu`nun bu eserin temelini oluşturmasına karar verilmiştir. Koreograf ve dansçı bu eserle kişisel deneyimlerinden yola çıkarak ele aldığı karakterler üzerinden, hem hayatın olağan akışı içerisinde karşılaştığı ayrıştırıcı betimlemelerle empoze edilen toplumsal rollerin işaret ettikleri ile hesaplaşmakta hem de yeni bir tavır ile karakterlere başka bir varoluş biçimi önermektedir. Karakterlerin gerçekliği, koreograf ve icracısının kendi gerçekliğinin süzgecinden geçirilerek, her üç solo ile birlikte, idealize edilmiş farklı kadın prototipleri sorgulanmakta; bu prototiplerin özelliklerini taşımayan `öteki` nin varoluş biçimi, tekil, sahnede tek başına var olan dansçının iç dünyası ile yüzleştiği, iç dünyasını izleyiciye aktarmak için kullandığı bir ifade aracı, bireysel ve özgün bir form olan `solo` ile sergilenmektedir. ANAHTAR KELİMELER: All About the Heart, kusurlu arzular, çağdaş dans, kadın bakış açısı, solo. | |
dc.description.abstract | This study, based on the problematization of the sexist creation and interpretation of the characters Queen (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) and Pohjan Neito (Pohjan Neito) aims at the reconstruction and analysis of the characters from a woman's point of view. The dance piece entitled `All About the Heart` is created within this context.In the analysis of the characters from the women's point of view, it was decided to base the work on these three female characters' physical existence through their flawed desires, bad sides, and their unconventional actions. Through her personal experience, over the characters embraced, the choreographer/the dancer is not only conscious of the social roles imposed by the discriminative representations in the ordinary life but also suggest a new form of existence with a new air. By filtering the reality of the characters through the realities of the choreographer/the dancer, through all three solos the various idealized female prototypes are questioned. The existence of `the other` which doesn't have any of these characteristics is presented through `solo`, an utterly singular form, an expression tool used by the dancer alone on stage to communicate with the inner world of the dancer and to convey the inner world to the audience.KEYWORDS: All About the Heart, flawed desires, contemporary dance, women's point of view, solo. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bale ve Dans | tr_TR |
dc.subject | Ballet and Dance | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş dans ve opera: Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin kadın bakış açısıyla güncel koreografik yorumu | |
dc.title.alternative | Contemporary dance and opera: Contemporary choreographic interpretation of characters; Queen (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) and Pohjan Neito (Pohjan Neito) from a woman's point of view | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-01 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern dance | |
dc.subject.ytm | Opera | |
dc.subject.ytm | Solo | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.identifier.yokid | 10216170 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 526046 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Modern Dans Sanat Dalı |