Siyah ve grinin kullanılışında iki farklı yorum (Adnan Çoker/Neş`e Erdok)
dc.contributor.advisor | Üner, Saime Özlem | |
dc.contributor.author | Şentürk, Halil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:14:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:14:17Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214131 | |
dc.description.abstract | Renk kuramlarına göre siyah, grinin bütün öğelerinden oluşan ton, açık-koyu ve renk değerleriyle ilişkilendirilmiştir. Newton, Goethe gibi önemli bilim insanları siyah ve gri üzerinde çeşitli kuramlar ortaya koyarak bu anlamda teori geliştirmişlerdir. Bauhaus 'un önemli hocalarından olan Wassily Kandinsky ve Paul Klee gibi sanatçılar, sanatsal açıdan renk kuramlarına ilişkin dersler vermiştir.Sanat tarihinin başlangıcından günümüze değin birçok sanatçı farklı dönemlerde farklı biçimlerde siyah ve gri tonları kullanmıştır. İlkçağda siyah ve grinin tonlarının kullanımı duvar resimlerinde görülürken, Antikçağ 'da toplumun yerleşik düzene geçmesiyle Antik Yunan ve Roma medeniyetlerinin vazolarında görülmüştür. Hristiyanlığın yükselişiyle, Roma'nın ilk dönemlerindeki mozaiklerde renklilik görüldüğünden siyah ve grinin kullanımına rastlanmamaktadır. Erken Rönesans'tan Çağdaş sanat akımına kadar siyah ve grinin kullanımı, birçok sanatçı tarafından farklı yorumlarla, kavramlarla ve simgelerle kullanılmıştır.Türk Resim Sanatında siyah ve gri tonlarını 18.yy başlarına kadar sadece minyatür ve kitap süslemelerinde görülmüştür. Osmanlının yenileşme girişimlerine bağlı olarak batıya asker ressamlar gönderilerek, Avrupa'da eğitim almaları sağlanmıştır. Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze değin siyah ve grinin kullanımı, uzun süreli olmayan, belli gruplar adı altında toplanan sanatçılar tarafından farklı yorumlarda kullanılmıştır.Çağdaş Türk Resminde, Adnan Çoker ve Neş'e Erdok gibi iki büyük usta geçmişten günümüze kadar siyah ve grinin renk armonilerini farklı birer üslup içerisinde kullanmışlardır. Bu iki büyük ustanın eserlerinde görülen siyah, beyaz ve grinin etkileri kıyaslamalı olarak detaylı bir şekilde irdelenmiştir. | |
dc.description.abstract | According to scientific theories of color, black and all the elements of the color tone, light-dark and color values are associated with. Newton, Goethe have developed many theories in this sense by putting various theories on black and gray. Artists such as Wassily Kandinsky and Paul Klee from Bauhaus' s important teacher's gave lectures on color theories in artistic terms.Many artists used black and gray tones throughout the period from the beginning of the art history to the present day. In ancient times, the use of black and gray tones was seen in the wall paintings, while in the Antiquity the society was found in the vases of the ancient Greek and Roman civilizations, with the settlement of the settlement. With the rise of Christianity, the mosaics in the early periods of Rome were seen in color and black and gray are not used. since the early Renaissance to the contemporary art movement, the use of black and gray has been used by many artists with different interpretations, concepts and symbols.In the Turkish Painting Art, it was seen in miniatures and book decorations until the beginning of the 18th century due to the prohibition of describing the use of black and gray. Depending on the attempts of modernization of the Ottoman Empire, military painters were sent to the west to get education in Europe. The daily use of black and gray from the foundation of the Republic has been used in different interpretations by artists who have been collected under the name of certain groups, which are not long-term.Two great masters, such as Contemporary Turkish Picture, Adnan Çoker and Neş'e Erdok, used color harmonies of black and gray colors in different styles from the past. The effects of black, white, and gray seen in the works of these two great masters were examined in detail in a comparative way. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Siyah ve grinin kullanılışında iki farklı yorum (Adnan Çoker/Neş`e Erdok) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Colors | |
dc.subject.ytm | Çoker, Adnan | |
dc.subject.ytm | Erdok, Neşe | |
dc.identifier.yokid | 10217450 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 526258 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı |