George Büchner`in `Danton`un ölümü` oyununun iktidar ve adalet kavramları üzerinden okunarak sahnelenmesi
dc.contributor.advisor | Tangün, Merih | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:13:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:13:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214098 | |
dc.description.abstract | Büchner, Danton'un Ölümü adlı eserini yazarken o dönem kendi içindebulunduğu dönemden esinlenmiş ve oyunun baş kişisi olan Danton'u kendisiyle,Danton'un eşi rolündeki Julie'yi ise kendi nişanlısı Minna Jeagle ile eşlemiştir.Dolayısıyla da Büchner, söz konusu oyunu kaleme alırken hem kendi kişiseltarihine hem de yaşadığı dönemin tarihine ayna tutabilmiş bunu yaparken deoyun kişilerini evrensel boyutta ele almayı başarabilmiş önemli bir yazardır.Oyunun meselesi sadece Fransız Devrimi ve oyun kişilerinin tarihsel gerçekliğiiçine hapsolmamış, her dönem geçerliliğini koruyacak iktidar – adalet ilişkisiniaçıkça gözler önüne sermiştir.Çalışma kapsamı içerisinde oyunu ele alırken konuya hakim olabilmekadına, iktidar ve adalet kavramları, Fransız Devrim'i üzerine çalışılmış, buçalışmalar ışığında oyun metni perde bölümlemesi üzerinden incelenerek oyunkişileri tahsil edilmiş ve en son da eser metin sahneleme çalışması içinyorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | While Büchner was writing his play Danton's Death, inspired by the periodin which he was present. He matched the leading character of the play withhimself and Danton's wife with his fiance Minna Jeagle. Hence Büchner managedto reflect both his personal history and the history of the period in which he livedand as he did it he succeeded to approach the characters in a universaldimension.The matter of the play was not only locked up within the French Revolutionand the historical reality of the characters, but also clearly revealed therelationship between puissance and justice that would maintain its validity.Within the scope of study in order to control the subject i've worked on thenotions of puissance and justice, French Revolution and in the light of thesestudies the play text was analyzed, characters have withdrawned through thescreen partitioning and finally the play has interpreted for the text staging work. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | George Büchner`in `Danton`un ölümü` oyununun iktidar ve adalet kavramları üzerinden okunarak sahnelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing and staging Georg Büchner's 'Danton's death' play through power and justice concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10301452 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 586671 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Tiyatro Sanat Dalı |