Çağdaş sanatta bir ifade biçimi olarak lentiküler fotoğrafın kullanımı
dc.contributor.advisor | Uzun Uysal, Ebru Ceren | |
dc.contributor.author | Akpinar, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:12:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:12:24Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214089 | |
dc.description.abstract | Bu eser metni ile lentiküler fotoğrafın başlangıcından bu güne kadar olan gelişim süreci ve uygulamaları anlatılmaktadır. Çalışmanın merkezinde ise lentiküler fotoğrafın çağdaş sanat alanında uygulanışı ve fotoğrafik ifadeye olan katkılarından bahsedilmektedir.Fotoğrafın icadından bu yana belki en büyük arzularından biri dünyayı algıladığımız şekilde, hareket ve derinliği temsil eden gerçekçi bir görüntü elde etme isteğidir. Lentiküler tekniği bu isteğin sonucunda gelişmiştir.Lentiküler fotoğrafın ismi pek çoğumuza tanıdık gelmese de hemen hepimiz mutlaka bu teknik ile hazırlanmış görüntülerle (hareket ettirildiğinde değişen görüntü kartları gibi) karşılaşmışızdır. Başlangıcında aracısız (otostereoskopik) bir üç boyut etkisi arayışı için geliştirilen bu yöntem yoğun ilgi ile karşılanmıştır.İzleyici ile diğer görüntü yöntemlerinden farklı bir iletişim kurması, lentiküler tekniği farklı alanlarda uygulanması düşüncesini uyandırmıştır. Çalışmamda farklı baskı çeşitleri ve uygulamaları ile lentiküler fotoğrafın çağdaş sanatta bir ifade biçimi olarak anlatıma katkısından bahsedilecektir.Anahtar kelimeler: Çağdaş Sanat, Fotoğraf, Lentiküler Fotoğraf , Stereoskopi | |
dc.description.abstract | This practice based thesis research aims to introduce the development process and applications of lenticular photography in the beginning of this period. In the center of the study, the application of lenticular photography in contemporary art and its contributions to photographic expression are mentioned.Perhaps one of the greatest wishes of photography since its invention is the desire to obtain a realistic image that represents movement and depth as we perceive the world with our perceptions.Although the name of the lentiticular photograph does not appear to be familiar to many of us, almost all of us have encountered images (such as changing image cards when moving) prepared with this technique. This method was developed for the quest for a three-dimensional effect without any intermediaries at the beginning.It has aroused the idea of communicating with the audience differently from other methods of image and applying the lentiticular technique in different areas. In my study, I will explain different types of printing and applications to the layers of lenticular photography that could be expressed in contemporary art.Keywords: Contemporary Art, Lenticular Photography, Photography, Stereoscopy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatta bir ifade biçimi olarak lentiküler fotoğrafın kullanımı | |
dc.title.alternative | Lenticular photography as a form of expression in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10223000 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 583151 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Fotoğraf Sanat Dalı |