Samuel Beckett Sözsüz Oyun I`in bir dans performansı üzerinden yorumlanması
dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe | |
dc.contributor.author | Demircan, Seçil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:10:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:10:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214051 | |
dc.description.abstract | Absürt Tiyatro'nun önemli temsilcilerinden Samuel Beckett oyunlarıyla döneme farklı bir bakış açısı sunar. Sözsüz oyun olarak yazdığı mim oyunları, oyuncunun bedensel performansı açısından daha aktif bir şekilde sahnede var olduğu fiziksel aksiyonlu oyunlar olur. Sözsüz Oyun I adlı oyunun dans performansı olarak yorumlandığı bu çalışma, tiyatronun unsurlarını kendine özgü biçimiyle kullanarak sahneye dair yeni bir bakış yaratan Beckett'in metne, bedene ve sahneye olan tavrı dansçı bedenle ile ilişkisi nasıl olabilir sorusundan yola çıkar. Metnin bedenle olan ilişkisi ve beklentileri arasındaki bağlantısının hareket araştırmalarıyla kurulduğu ve süreçle birlikte etüt çalışmalarının önerilmesiyle sonunda çıkan sonuç, kelimelerin bedeni sınırladığı noktada yeni bir fiziksel aksiyonun ve hareket cümlelerinin başladığı, dansçı bir bedenin tiyatro için yazılmış bir eserde hareket tasarımları ve çalışma biçimi olarak yeniliklerle karşılaşması ve kompozisyonel öğeleri biçimlendirerek koreografik yapının şekillenmesidir. Sürecin sonunda eser 'Etüt: Sözsüz Oyun I' olarak adlandırılır. ANAHTAR KELİMELER: Sözsüz Oyun I, Dans, Performans, Samuel Beckett, Etüt | |
dc.description.abstract | Samuel Beckett, one of the most eminent representatives of Absurd Theatre, proposes a different point of view regarding the period of time he lives in. Mime plays that he wrote without words have become plays containing physical action in which the actors present their existence more actively. This study, which aims at recreating Act Without Words 1 as a dance performance, starts with the following question; 'How does Beckett –who created an original perspective about stage by making use of theatre's own elements in his creative mind- relate text, body, stage and the dancer's body?' The relationship between the text and the body and their connection with the expectations are established through movement research and this is followed by practice suggestions which resulted in the limitation of the body by the words. This limitation started a new physical action and new movement phrases. When a dancer's body meets a work designed for theatre she creates movement designs and unique methods of working which enables her to shape choreographic structure by re-forming dance composition elements. Creative proseed has named 'Etude: Act Without Words I'. KEY WORDS: Act Without Words 1, Dance, Performance, Samuel Beckett, Etude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bale ve Dans | tr_TR |
dc.subject | Ballet and Dance | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Samuel Beckett Sözsüz Oyun I`in bir dans performansı üzerinden yorumlanması | |
dc.title.alternative | Interpretation of Samuel Beckett's act without words I as a Dance Performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-11 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Beckett, Samuel | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.subject.ytm | Modern dance | |
dc.subject.ytm | Stage arts | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.identifier.yokid | 10231731 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537142 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |