Show simple item record

dc.contributor.advisorManav, Ali Özkan
dc.contributor.authorDündar, Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T07:09:44Z
dc.date.available2020-12-10T07:09:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214024
dc.description.abstractBu çalışma, Jarrell'in Congruences serisinin ikinci yapıtı olan, flüt, obua, klarnet ve orkestra için Sillages adlı yapıtının I. bölümünü konu almaktadır. Yapıt öncelikle içine yerleştiği estetik bağlamı üzerinden, kültür-tarihsel çizgideki konumlanışıyla ele alınmıştır. Sillages üzerinden, Jarrell'in orkestra müziği besteciliği stratejileri, gelenekle bağları, bu bağların sıklaştığı ve gevşediği noktalar ayrı ayrı irdelenmiştir. Her eser başka bazı eserlerin sonucudur. Bu bağlamda, üç tahta üflemeli çalgı ve orkestra için bestelenen bu konçertant yapıtı hazırlayan süreç, besteciyi besleyen eğilim ve gelenekler üzerinden ele alınmıştır. Ardından, bestecinin müzik dilinin bileşenleri ayrı başlıklar altında incelenmiş, en nihayetinde, Sillages'ın yekpare bir bütün oluşturan ilk bölümünün müzikal analizi bölme ve kesitlerine ayrıştırılarak yapılmıştır. Sonuç bölümünde, Sillages'ın bu çalışmada odaklanılan ilk bölümünün estetik çerçevesi özetlenmiş, söylem bütünlüğü içinde ne ifade ettiği, hangi sorunsalları konu edindiği ve hangi teknik ve yöntemlerle gerçekleştirildiği tartışılmıştır.
dc.description.abstractThis study is focusing on Sillages for flute, oboe, clarinet and orchestra which is the second work of Swiss composer Michael Jarrell's series titled Congruences. At first stage the work is discussed in relation of its position on the cultural/historical pathway with its aesthetic context. While trying to assimilate Sillages, Jarrell's compositional strategies in his orchestral works, his affiliations with tradition, and the specific points where those affiliations became visible and/or indistinct were examined separately. Each work is the result of some previous works. In this context, the progression preparing the work was dealt with over the past traditions and trends which the composer profited. After that, the techniques used by the composer were evaluated under separate headings. Following this, the analysis of the work which is the most important part of this study takes place. On the final stage, the aesthetic framework of the work is summarized, trying to reveal the work's discourse with its integrity, keeping in mind its aesthetic issues.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMichael Jarrell`in müzik dili ve `Sillages` adlı yapıtının 1. bölümünün analizi ile solo soprano, vokal üçlü ve orkestra için `Soirée Gothique II`
dc.title.alternativeThe musical language of Michael Jarrell with analysis of the 1. movement of his `Sillages` and`soirée gothique II`, for solo soprano, vocal trio and orchestra
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-02
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmContemporary art
dc.subject.ytmPolyphonic music
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmComparative music
dc.subject.ytmClassical music
dc.subject.ytmModern music
dc.subject.ytmSpectral music
dc.subject.ytmInstrumental orchestration
dc.subject.ytmNew music
dc.identifier.yokid10236829
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid533608
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineKompozisyon Ve Orkestra Şefliği Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess