Michael Jarrell`in müzik dili ve `Sillages` adlı yapıtının 1. bölümünün analizi ile solo soprano, vokal üçlü ve orkestra için `Soirée Gothique II`
dc.contributor.advisor | Manav, Ali Özkan | |
dc.contributor.author | Dündar, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:09:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:09:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214024 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Jarrell'in Congruences serisinin ikinci yapıtı olan, flüt, obua, klarnet ve orkestra için Sillages adlı yapıtının I. bölümünü konu almaktadır. Yapıt öncelikle içine yerleştiği estetik bağlamı üzerinden, kültür-tarihsel çizgideki konumlanışıyla ele alınmıştır. Sillages üzerinden, Jarrell'in orkestra müziği besteciliği stratejileri, gelenekle bağları, bu bağların sıklaştığı ve gevşediği noktalar ayrı ayrı irdelenmiştir. Her eser başka bazı eserlerin sonucudur. Bu bağlamda, üç tahta üflemeli çalgı ve orkestra için bestelenen bu konçertant yapıtı hazırlayan süreç, besteciyi besleyen eğilim ve gelenekler üzerinden ele alınmıştır. Ardından, bestecinin müzik dilinin bileşenleri ayrı başlıklar altında incelenmiş, en nihayetinde, Sillages'ın yekpare bir bütün oluşturan ilk bölümünün müzikal analizi bölme ve kesitlerine ayrıştırılarak yapılmıştır. Sonuç bölümünde, Sillages'ın bu çalışmada odaklanılan ilk bölümünün estetik çerçevesi özetlenmiş, söylem bütünlüğü içinde ne ifade ettiği, hangi sorunsalları konu edindiği ve hangi teknik ve yöntemlerle gerçekleştirildiği tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study is focusing on Sillages for flute, oboe, clarinet and orchestra which is the second work of Swiss composer Michael Jarrell's series titled Congruences. At first stage the work is discussed in relation of its position on the cultural/historical pathway with its aesthetic context. While trying to assimilate Sillages, Jarrell's compositional strategies in his orchestral works, his affiliations with tradition, and the specific points where those affiliations became visible and/or indistinct were examined separately. Each work is the result of some previous works. In this context, the progression preparing the work was dealt with over the past traditions and trends which the composer profited. After that, the techniques used by the composer were evaluated under separate headings. Following this, the analysis of the work which is the most important part of this study takes place. On the final stage, the aesthetic framework of the work is summarized, trying to reveal the work's discourse with its integrity, keeping in mind its aesthetic issues. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Michael Jarrell`in müzik dili ve `Sillages` adlı yapıtının 1. bölümünün analizi ile solo soprano, vokal üçlü ve orkestra için `Soirée Gothique II` | |
dc.title.alternative | The musical language of Michael Jarrell with analysis of the 1. movement of his `Sillages` and`soirée gothique II`, for solo soprano, vocal trio and orchestra | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-02 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Contemporary art | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Comparative music | |
dc.subject.ytm | Classical music | |
dc.subject.ytm | Modern music | |
dc.subject.ytm | Spectral music | |
dc.subject.ytm | Instrumental orchestration | |
dc.subject.ytm | New music | |
dc.identifier.yokid | 10236829 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 533608 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Kompozisyon Ve Orkestra Şefliği Sanat Dalı |