Francisco Goya`nın `Kaprisler` baskı serisi ile Ingmar Bergman`ın `Yedinci Mühür` filmi arasındaki eleştirel ve estetik kesişim noktalarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Zeytinoğlu, Adil Emre | |
dc.contributor.author | Türemen, Mediha Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:09:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:09:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214020 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Bergman'ın Yedinci Mühür filmi ile Goya'nın Kaprisler baskı serisi arasında; ele alış, üslup, estetik, yaşadıkları dönem, anlatım yöntemi gibi açılardan bakılarak bir bağ kurulmuş ve bu kesişmeler ortaya yeni bir çalışma yolu açmıştır. Farklı çağlar ve farklı sanat dalları arasında tespit edilen bu kesişme noktalarını göz ardı etmemek ve ufuk açıcılıkları sayesinde çıkan çalışmaları ortaya koymak, kesişim noktalarının ilhamıyla başlayan bu yolculuğun başlangıcı olmuştur. Kitlelerin etkisinde kaldığı, büyülendiği, çağını aşan bu sanatçılar; bu çalışmaya yön vermiş, iki sanatçı arasındaki paralellikler ve etkilendikleri zaman dilimi, yeni eser üretiminin bugünle bağ kurmasına ve yeni tekniklerle geleneksel tekniklerin bir arada ele alınmasına vesile olmuştur. Kesişim noktaları fark edildiğinde, bu iki eserin göz ardı edilmemesi gereken öneme sahip etki alanlarındaki hazine avcılığı süreci başlamıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, between director Ingmar Bergman's The Seventh Seal film and the painter Goya's Los Caprichos engraving series; a relation has been established by taking into consideration such aspects as handling, style, aesthetics, period of expression, expression method and these intersections have led to a new way of working. The identification of these intersections between different ages and different branches of art has not been ignored and these masterpieces created a new horizon to produce new works. A new journey has been inspired by the intersection points. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Francisco Goya`nın `Kaprisler` baskı serisi ile Ingmar Bergman`ın `Yedinci Mühür` filmi arasındaki eleştirel ve estetik kesişim noktalarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the critical and aesthetic intersections between Francisco Goya's `Los Caprichos` engravings and Ingmar Bergman's `The Seventh Seal` movie | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-09 | |
dc.contributor.department | Temel Sanat Eğitimi Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Bergman, Ingmar | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Film criticism | |
dc.subject.ytm | Aesthetics | |
dc.subject.ytm | Criticism | |
dc.subject.ytm | Goya, Francisco | |
dc.identifier.yokid | 10249040 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 550953 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |