Show simple item record

dc.contributor.advisorAyan, Aydın
dc.contributor.authorÖz, Oğulcan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:09:17Z
dc.date.available2020-12-10T07:09:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214012
dc.description.abstractDoğu ve Batı kavramlarının oluşmaya başladığı ilk zaman dilimlerinden itibaren varlığını hissettiren Oryantalizm olgusu, iki medeniyetin karşılıklı ilişkileri sonucu anlamını kazanmış ve bu uygarlıklar arasında gerçekleşen olaylar da kendisini sanat yoluyla açığa vurmuştur. Lakin Doğu'nun ihtişamlı günlerinden uzaklaşarak Batı karşısında güçsüzleşmeye başlaması, Şark'ın Avrupalı sanatçıların tuvallerinde tüm gerçekliğini kaybederek ele alınmasına neden olmuştur. Bu anlayış, günümüz dünyasının belleğinde bile tarih boyunca ortaya konmuş sanat yapıtları aracılığıyla önemli bir yer tutar. Ancak, Batı sanatında genellikle ele alınan harem sahneleri, köle pazarları, tüccarlar ve egzotizmin ağır bastığı manzaraların betimlenmesiyle orjinalinden çok daha farklı bir atmosfere dönüştürülen Doğu dünyası, Türk ressamlar tarafından betimlenen yapıtlarda ise esas özüne dönüş yaşar. Her ne kadar Türk ressamlar Batı sanatının Oryantalist zihniyete sahip isimleri tarafından yetiştirilip, Türk resmi de köklü Batı sanat gelenekleri örnek alınarak şekillenmiş olsa da, Şark coğrafyası Osman Hamdi Bey gibi aydın Türk sanatçılar aracılığıyla aslına olabildiğince sadık kalınarak tasvir edilmiş ve bu tasvirler, Türk sanatına farklı bir pencereden bakılmasına olanak sağlamıştır.
dc.description.abstractThe phenomenon of Orientalism, which has made its presence felt since the first periods when the concepts of East and West began to emerge, as a result of the mutual relations of the two civilizations, it gained its meaning and the events between these civilizations revealed itself through art. However, the fact that the Orient began to weaken against the West, moving away from its glory days, led to the fact that the Orient lost all its reality on the canvases of European artists. This understanding holds an important place even in the memory of today's world through the artwork that has been put forward throughout history. However, the Eastern world, which is transformed into a very different atmosphere than the original by depicting the harem scenes, slave markets, merchants and landscapes dominated by eroticism in Western art, is depicted by Turkish painters, İn works, however, it has a return to its essence. Although Turkish painters were raised by Orientalist figures of Western art and Turkish painting was shaped by deep-rooted Western art traditions, the Oriental geography was formed through enlightened Turkish artists such as Osman Hamdi Bey it was portrayed as faithfully as possible, and these depictions allowed Turkish art to be viewed through a different window.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOryantalizm ve Türk resim sanatı üzerindeki yansımaları
dc.title.alternativeOrientalism and their reflections on Turkish painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-21
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmOrientalism
dc.subject.ytmWest
dc.subject.ytmReflection
dc.identifier.yokid10240552
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603930
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineResim Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess