Oryantalizm ve Türk resim sanatı üzerindeki yansımaları
dc.contributor.advisor | Ayan, Aydın | |
dc.contributor.author | Öz, Oğulcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:09:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:09:17Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214012 | |
dc.description.abstract | Doğu ve Batı kavramlarının oluşmaya başladığı ilk zaman dilimlerinden itibaren varlığını hissettiren Oryantalizm olgusu, iki medeniyetin karşılıklı ilişkileri sonucu anlamını kazanmış ve bu uygarlıklar arasında gerçekleşen olaylar da kendisini sanat yoluyla açığa vurmuştur. Lakin Doğu'nun ihtişamlı günlerinden uzaklaşarak Batı karşısında güçsüzleşmeye başlaması, Şark'ın Avrupalı sanatçıların tuvallerinde tüm gerçekliğini kaybederek ele alınmasına neden olmuştur. Bu anlayış, günümüz dünyasının belleğinde bile tarih boyunca ortaya konmuş sanat yapıtları aracılığıyla önemli bir yer tutar. Ancak, Batı sanatında genellikle ele alınan harem sahneleri, köle pazarları, tüccarlar ve egzotizmin ağır bastığı manzaraların betimlenmesiyle orjinalinden çok daha farklı bir atmosfere dönüştürülen Doğu dünyası, Türk ressamlar tarafından betimlenen yapıtlarda ise esas özüne dönüş yaşar. Her ne kadar Türk ressamlar Batı sanatının Oryantalist zihniyete sahip isimleri tarafından yetiştirilip, Türk resmi de köklü Batı sanat gelenekleri örnek alınarak şekillenmiş olsa da, Şark coğrafyası Osman Hamdi Bey gibi aydın Türk sanatçılar aracılığıyla aslına olabildiğince sadık kalınarak tasvir edilmiş ve bu tasvirler, Türk sanatına farklı bir pencereden bakılmasına olanak sağlamıştır. | |
dc.description.abstract | The phenomenon of Orientalism, which has made its presence felt since the first periods when the concepts of East and West began to emerge, as a result of the mutual relations of the two civilizations, it gained its meaning and the events between these civilizations revealed itself through art. However, the fact that the Orient began to weaken against the West, moving away from its glory days, led to the fact that the Orient lost all its reality on the canvases of European artists. This understanding holds an important place even in the memory of today's world through the artwork that has been put forward throughout history. However, the Eastern world, which is transformed into a very different atmosphere than the original by depicting the harem scenes, slave markets, merchants and landscapes dominated by eroticism in Western art, is depicted by Turkish painters, İn works, however, it has a return to its essence. Although Turkish painters were raised by Orientalist figures of Western art and Turkish painting was shaped by deep-rooted Western art traditions, the Oriental geography was formed through enlightened Turkish artists such as Osman Hamdi Bey it was portrayed as faithfully as possible, and these depictions allowed Turkish art to be viewed through a different window. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Oryantalizm ve Türk resim sanatı üzerindeki yansımaları | |
dc.title.alternative | Orientalism and their reflections on Turkish painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-21 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Orientalism | |
dc.subject.ytm | West | |
dc.subject.ytm | Reflection | |
dc.identifier.yokid | 10240552 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603930 | |
dc.description.pages | 238 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı |