dc.contributor.advisor | Ağyar, Murat Mete | |
dc.contributor.author | Koca, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:09:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:09:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/214006 | |
dc.description.abstract | Evren ve insanlık tarihinin kaotik sahnesinde, bu varoluşsal sıkışıklığın ya da arada kalmışlığın yarattığı baskıları bertaraf edebilmek, çözümleyebilmek ve beraberinde bütün bu olup bitenleri ifade edebilmeyi sağlayacak yolları ve araçları bulabilmek öncelikle üstesinden gelmem gereken bir zorunluluğum olmuştur.Bir baskı öğesi olmuş olması nedeniyle, hem dilsel hem de sanatsal yönden uyaran hayat birikimim bağlamında duyuşlarımı ifade edebilmek var oluşumun temel nedenidir.Resmi bir dışavurum devinimi çeşidi olarak tanımlayan ya da resmi belli bir ruh durumuna karşılık gelen davranışlar bütünü olarak gören bu araştırmamızda; dışa vurulanların varlıksal niteliği, değeri ve anlamı üzerine neler söylenebilir? Sanat objesinin varlık evrenindeki yeri nedir ve bir anlamı var mıdır? Sanatın temelinde yatan temel kaygı ve itki nedir? gibi sanatsal etkinliğin çerçevesini de belirleyen sorulara yanıtlar da aranmıştır.Doğrudan varlıkla olan bağı nedeniyle içsel etkilerle anlam çeşitliliği üretimi temelinde, dışavurum devinimi olgusunun resimle olan bağını açığa çıkarmak amacıyla ve tez-eser metnimi oluşturma sürecinde tercih ettiğim aşamalı bir yöntem olarak, önce, dışavurum devinimi olgusunu ve resimle olan bağını anlamaya ve açıklamaya yönelik kendi duyuşumu metne dönüştürdüm. Sonrasında, ham tez-eser metnimin kuramsal içeriğini alıntılarla destekleyip geliştirdim.Bilgi alanlarından, genel varlık gözlemlerimden, araştırmalarımdan ve sanatsal deneyimlerimden hareketle, tez-eser metnim bağlamında yaptığım çıkarımlarım kesin hükümler olmayıp, konuyu ve sanat çalışmalarımı çözümleyebilmek adına tercih ettiğim subjektif yargılarım, ön kabullerim, son kabullerim ve onayladıklarımdan oluşmaktadır.Anahtar Kelimeler: Varlık, Dışavurum, Devinim, Sanat, Suje- Sanatçı, İmgelem- İmge, Sanat Nesnesi, Resim, Anlatı- Anlam, Plastik Temsil. | |
dc.description.abstract | On the chaotic stage of the universe and human history, I was always obliged to find the means and the ways how to overcome the pressure that was created by existential cognition and being mixed up in and to express all those affairs. The main reason why I exist, as an object of pressure is to express the feelings about my life experience that is both lingual and artistic stimulant. In this our search, which defines the painting as a kind of expression movement type or considers the painting as a whole which corresponds to a certain mood, what can be said about entity value and meaning of the outcasts? What is the place of the art object in the universe ofexistence and Does it have meaning in this universe? What is the main anxiety and impulse lying in the base of Art? such as answers to the questions that determine the framework of artistic activity. First, I converted my feelings , dealing with expression movement and correlation with the painting into the text to understand and explain it, Because of painting is directly related to entity in the base of multi-meaning productivity by internal effect, with the aim of uncovering the relationship between picture and expression movement fact, as a progressive method that I preferred in the process of my thesis- work text. Then, I supported and improved with quotations theoretical content of crude my thesis- work text. My inference in the content of knowledge, research, and artistic experience is not definite judgment, It is only my subjective judgement, my preadmission, final acceptance and my approvals.Key Words: Existence, Expression, Movement, Art, Subject- Artist, İmagination-imagery, Art Object, Painting, Narration- Meaning, Plastic Representation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Dışavurum devinimi olarak resim | |
dc.title.alternative | Painting as an expression movement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-12 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Motion events | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Existence philosophy | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Art history | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Imagination | |
dc.subject.ytm | Expressionism | |
dc.subject.ytm | Movement | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 10248863 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 550303 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |