Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner Turhan, Yıldız
dc.contributor.authorGüvenkaya, Başak Cansu
dc.date.accessioned2020-12-10T07:08:27Z
dc.date.available2020-12-10T07:08:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213990
dc.description.abstractYerli biçimde yaşayan halkların sanat eserlerini anlayabilmek, onların bağlı bulundukları kültürün özellikleri, inanç biçimleri ve yaşadıkları coğrafi yapının bütünü içinde değerlendirmeyi gerektirmektedir. Özellikle inanç faktörü, onları ritüel ya da büyü işlevi olan heykeller yapmaya yönlendirmiştir. Yapılan bu heykeller; çoğunlukla kötülüklerden, hastalıklardan korunmak için yapılan ritüellerin bir parçasıdır. Bu heykellerin ortak özelliği; biçimsel güzelliğinden öte, istenen büyüsel etkiyi sağlamasıdır. Bu heykeller, yerli halkların inançlarını ve kültürlerini taşıdıklarından ötürü, alışılagelmiş biçim örgüsünden farklı yapıdadır. Yerli halkların sanat eserlerinin, toplumu iyileştirici etkisi olduğuna inanılmaktadır. Bu eserler, farklı malzemelerle ve çok yetkin tekniklerle oluşturulmuştur. Yerli toplumlar, kimi zaman ilkel olarak adlandırılsa da; günümüzde yaşayan, yalnızca bizimle aynı biçimde örgütlenmemiş toplumlardır. Yerli toplumların sanatı hala günceldir.
dc.description.abstractTo be able to understand indigenous people's art, requires evaluating their art according to their cultural features, belief systems and the geographical structure all together. Especially the belief factor, which orients them to make sculptures which have a ritual or magical function. These sculptures are mostly part of a ritual to be protected from evil and illness.The common feature of these sculptures is that their magical effect is more important than their aesthetic beauty. These sculptures are carrying indigenous people's beliefs and culture that's why they have a different structure than exoteric sculptures.Art work of indigenous people have a community healing effect. These sculptures are made from different materials with proficient techniques. Indigenous people are sometimes called primitive, but they live in our day and freely choose not to organise their communities in the same way we do. Their art is alive and relevant as ever.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKoruyucu heykeller: Yerli halklarda heykel ve heykelin koruyuculuk işlevi
dc.title.alternativeProtector sculptures: Sculpture and its protective function in indigenous people
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-27
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmSculpture art
dc.subject.ytmPreservative culture
dc.subject.ytmIndigenous people
dc.subject.ytmArtistic works
dc.identifier.yokid10257093
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552321
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess