İgor Stravinski`nin üç bölümlü senfoni`sinin ritmik ve metrik yapısının incelenmesi ile piyano ve senfonik orkestra için beste
dc.contributor.advisor | Altınel, Ali Ahmet | |
dc.contributor.author | Özkan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:08:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:08:22Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213988 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada İgor Stravinski'nin Üç Bölümlü Senfoni eserinin, ritmik ve metrik yapı hareketlerinin analizi yapılarak, ortaya çıkan sonuç çerçevesinde, Vâki adlı piyano ve senfonik orkestra için bestelenen yapıtın analizi de aynı bağlantıda yapılmıştır. Ritmik ve metrik analiz şeması oluşturulmadan önce, bu yapıların Batı müziği tarihindeki gelişmeleri, yaşadığı değişimler ve ortaya sunulan eserler, kuranlar araştırılmış, ortaya çıkan sonuç ile analiz şeması oluşturulmuştur. Ritmik ve metrik yapıların, bütün bir eser üzerinde analiz edilmesine dair çok fazla örnek olmamasına karşın, müzikal zamanın öğelerinin 20. yüzyılın başına dek gelişimi üzerinden bir sonuç elde edilerek analize zemin hazırlanmıştır. Eserin biçim yapısı da ritmik şablonlardan edinilen sonuç üzerinden gerçekleşmiştir. Analizi yapılmış olan eserin seçimi, İgor Stravinski'nin müzik yazısındaki ritmik ve metrik yapılarının teknik bakımdan oldukça gelişmiş olması göz önünde bulundurularak yapılmıştır. Özellikle bale için yazmış olduğu eserlerindeki ritmi ele alışı, çağdaşı olan diğer yapıtlar arasında dikkat çekici teknik yeniliklere sahiptir. Üç Bölümlü Senfoni eserinin ritmik yapısı da bu çalışma için oldukça uygundur. Eser içinde kullanılmış ritmik yapılar, ritmik kalıplar, ritmik cümlelerin ölçü zamanının dışında şekillenerek eser içindeki hareketin düzenini değiştirmesi gibi o dönem için oldukça dikkat çekici teknikler, eserin ritmik ve metrik yapısının incelenmesindeki önemli öğelerden birkaçıdır. İgor Stravinski, çağdaşları olan Bela Bartok ve Olivier Messiaen gibi besteciler ile birlikte, eserlerini oluştururken müziğin zamansal öğelerini müzikal estetiğinin merkezine yerleştirerek, 20. yüzyıla gelene dek bu konuda en yenilikçi eserleri vermiş ve şüphesiz ki yapmış olduğu bu yenilikler sayesinde, ondan sonra yapılmış veya yapılacak olan yenilikler için de önemli rehber sanatçılarından biri olmaya devam edecektir. | |
dc.description.abstract | This research analyzes the rhythmic and metric structure movements of Igor Stravinsky's Symphony in Three Movements and according to its results also analyzes the piece which is composed for Piano and Symphonic Orchestra named Vâki in the same context. Before forming the rhythmic and metric analysis scheme; the developments, the changes and presented works, the theories of these structures in the western music were searched and the analysis scheme was formed with the result. Although there are not many examples of analyzing the rhythmic and metric structures on an entire piece, the analytical ground was prepared by obtaining a result from the development of musical time elements until the beginning of the 20th century. The selection of the piece that was analyzed was made considering the observation that Igor Stravinsky's rhythmic and metric structures in his musical writing are quite advanced in terms of technique. Especially the rhythm of his pieces which he composed for ballet have remarkable technical innovations among other contemporary works. The rhythmic structure of his Symphony in Three Movements is also very suitable for this research. The remarkable techniques for that period, such as the use of rhythmic structures, rhythmic patterns, rhythmic phrases in the work being shaped outside the time measurement changing the order of movement within the piece, are some of the important elements in studying the rhythmic and metric structureof the piece. Igor Stravinsky, along with his contemporaries Bela Bartok and Olivier Messiaen, gave the most innovative pieces in this respect until the 20th century by placing the time elements of the music at the center of his musical aesthetics while composing his pieces. Undoubtedly thanks to the innovations he has made, he will continue to be one of the most important guide composers for innovations made or to be made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | İgor Stravinski`nin üç bölümlü senfoni`sinin ritmik ve metrik yapısının incelenmesi ile piyano ve senfonik orkestra için beste | |
dc.title.alternative | Piece for piano and symphonic orchestra with the analysis of the rhythmical and metrical structure of Igor Stravinski's symphony in three movement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-28 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Symphony | |
dc.subject.ytm | Rhythm | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Piano works | |
dc.subject.ytm | Orchestra | |
dc.subject.ytm | Compositions | |
dc.subject.ytm | Stravinski, Igor | |
dc.subject.ytm | Composers | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.identifier.yokid | 10252231 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551553 | |
dc.description.pages | 286 | |
dc.publisher.discipline | Kompozisyon Ve Orkestra Şefliği Sanat Dalı |