Shakespeare`in Macbeth eserindeki kadın karakterlerinin feminist teori üzerinden eleştirel bir incelemesi
dc.contributor.advisor | Tangün, Merih | |
dc.contributor.author | Özköylü, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:07:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:07:55Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213976 | |
dc.description.abstract | Dünya tarihi göstermektedir ki, ataerkil düzen, kadınları toplumsal cinsiyet rolleri ile kıskaca almış ve kadınları ikincilleştirmiştir. Tüm insanların eşitliği adına gerçekleştirilen atılımlardan dahi kadınların payına düşen yine eşitsizlik olmuştur. Kamusal yaşantıdan soyutlanıp toplumsal bağlamda dışlanan ve süfli görülen kadınların, temel hak ve özgürlük talebiyle 18. yüzyılda başlattıkları mücadele feminist mücadeleyi başlatmış ve günümüze kadar büyüyüp gelişerek süregelmiştir.20. yüzyılın ikliminde sosyal bilimlerin kazandığı ivme ile feminist teorinin ürettiği alt ve yan başlıklar sanat alanında farklı bakışlar ortaya koymuştur. Edebi ve metinsel kaynaklarda 'kadın statüsü' masaya yatırılmış ve böylece tiyatro metinlerindeki kadın rollerin de yeniden okuması gerçekleştirilerek feminist eleştirel perspektif ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, feminist teorinin ortaya çıkışından yıllar önce William Shakespeare'in yazdığı Macbeth eserindeki cadılar ve Lady Macbeth karakterlerini bu perspektiften incelemeyi ve bu trajedinin kadın karakterler ekseninde yorumlamasını yapmayı amaçlamıştır. | |
dc.description.abstract | The history of the world shows that the patriarchal order has clamped women with gender roles and scorned women. Even the for spurts in the name of equality of all people, the share of women is still inequality. The struggle, which was started by women who were ostracized from the public life, excluded in the social context and seen servile in the 18th century with the demand of basic rights and freedoms, started the feminist struggle and has continued to grow and develop until today.With the impetus gained by social sciences in the climate of the twentieth century, the lower and sub-headings produced by feminist theory have propounded different perspectives in the field of art. In literary and textual sources, 'status of women' has been probed, thus by re-reading the roles of women in theatrical texts a feminist critical perspective has emerged. This study aims to examine the witches and Lady Macbeth characters in Macbeth written by William Shakespeare many years before the appearance of feminist theory from this perspective and to interpret this tragedy on the basis of female characters. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Shakespeare`in Macbeth eserindeki kadın karakterlerinin feminist teori üzerinden eleştirel bir incelemesi | |
dc.title.alternative | Critical examination of female characters in Shakespeare's Macbeth on feminist theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-21 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Postmodern feminism | |
dc.subject.ytm | British theater | |
dc.subject.ytm | Site specific theatre | |
dc.subject.ytm | Elizabeth theatre | |
dc.subject.ytm | Postdramatic theatre | |
dc.subject.ytm | Shakespeare, William | |
dc.subject.ytm | Macbeth | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.identifier.yokid | 10253196 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551356 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Tiyatro Sanat Dalı |