Prehistoryadan günümüze kadın temsiliyeti ve günümüz seramik sanatındaki yorumlamaları
dc.contributor.advisor | Zeytinoğlu, Adil Emre | |
dc.contributor.author | Akalin Kurucu, Ekin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:07:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:07:14Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213958 | |
dc.description.abstract | Sanatın en temel konularından olan ve prehistoryadan günümüze varlığını devam ettiren kadın figürünün yer aldığı betimlemeleri sadece estetik anlamda değerlendirmeye kalkmak büyük bir yanılgı olacaktır, zira kadının toplumsal bir varlık olması bizi farklı sorunsallara ve anlam arayışlarına çoktan itmiştir. Kadın prehistoryadan günümüze toplumsal yapıların geçirdiği süreçlerin etkisiyle birbirinden farklı ve hatta zıt temsiliyetlere bürünmüş, bu zaman zarfında ortaya çıkan kadın betimlemeleri de tüm bu yaşananlardan etkilenmiştir. Genel anlamda toplumsal yapıların hangi aşamalardan geçerek günümüze geldiği ve bu bağlamda kadının rolünde nasıl bir seyir izlendiği hem sosyo-kültürel hem de sanatsal açıdan önem taşımaktadır. Prehistoryadan günümüze çok geniş bir zaman çerçevesinde ele alınan bu çalışma, günümüzde halen pek çok alanda kendini hissettiren kadın cinsiyetinin toplumlar üzerindeki algı sorununun temellerine ve günümüze kadar gelen gelişim aşamalarına, konuya sanattan ve özelinde seramik sanatından okumalara da yer vererek ışık tutmayı amaç edinmiştir. Prehistoryadan günümüze konunun gidişatında belirleyici olan zaman dilimleri çerçevesinde var olan kadın betimlemelerinin özellikle yer aldığı çalışmada her bir bölüm günümüz seramik sanatındaki yorumlamalara yer verilerek sonlandırılmıştır.Sonuç olarak; prehistoryadan günümüze kadının konumu ve statüsü yaşadığı toplumun ekonomik, dinsel, siyasal, kültürel, vb. koşulları çerçevesinde, kendisinden bağımsız olarak belirlenmiştir ve prehistoryadan günümüze yansıyan betimlemeleri de toplumun kadına yaftaladığı temsiliyetlerin bir nevi kılığı olmuştur ve de olmaktadır. Bu noktada kadının kendi cinsinin hakları ve konumu adına verdiği uzun soluklu mücadele ve kadın sanatçıların bu mücadeledeki rolü mühimdir.ANAHTAR KELİMELER: Kadın, Prehistorya, Seramik, Sanat, Temsiliyet. | |
dc.description.abstract | It would be a great mistake to consider the depictions of the female figüre which is one of the most basic subjects of the art and which maintains its existence from the prehistory to the present only in terms of aesthetics, because the fact that woman is a social entity has already pushed us to the different problems and searches for meaning. Woman has wrapped different and even contrasted representations with the impact of the processes of social structures from prehistory to the present, female depictions that emerged during this time were also influenced by all these experiences.In general terms, which stages the social structures passed for coming today and in this context how it is seen in woman' s role is important both socio-cultural and artistic aspects. This study which has been dealt with a very wide time frame from prehistory to present aims to shed light on the basics of perception problems of the female gender on the societies which are still present in many areas and on to the development stages that have come up to the present, with giving place to the art and readings from ceramic art in particular. The study in which the female depictions are especially existed within the frame of time periods that determine the progress of the subject from prehistory to the present, each section has been terminated by including the interpretations of today' s ceramic art.As a result; from prehistory to the present, the position and the status of woman is determined free from herself under the economic, religious, political, cultural, etc. terms of the society that she lives and the depictions from prehistory to present have been and still become a kind of appearance that the representations branded to the women by society. At this point, the long-term struggle of the woman on behalf of the rights and position of her own genus and the role of women artists in this struggle are important.KEY WORDS: Female, Prehistory, Ceramic, Art, Representation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Prehistoryadan günümüze kadın temsiliyeti ve günümüz seramik sanatındaki yorumlamaları | |
dc.title.alternative | Representation of women from prehistory to the present and interpretations in today's ceramic art | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-21 | |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Prehistory | |
dc.subject.ytm | Women figure | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Representation | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.identifier.yokid | 10257668 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 552166 | |
dc.description.pages | 269 | |
dc.publisher.discipline | Seramik Tasarımı Sanat Dalı |