Güzel sanatlar alanında yaratıcılık - oyun etkileşiminin lisans eğitiminde değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Aydın, İrfan | |
dc.contributor.author | Büyükatli, Hande | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:06:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:06:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213940 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması yaratıcılık – oyun etkileşiminin güzel sanatlar alanında ne kadar ve ne şekilde yer alabileceğinin tartışması üzerine kurgulanmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın amaç, kapsam ve yönteminin belirlenmesinin ardından bir sonraki bölümde yaratıcılık kavramı birey, süreç ve çevresel koşullar üçgeninde incelenmekte ve yaratıcı birey kimdir, yaratıcı sürecin işleyişi ne şekilde gerçekleşmektedir, çevresel koşullar yaratıcılığı nasıl etkilemektedir sorularına yanıt aranmaktadır. Ardından yaratıcılık – oyun etkileşimi gene birey, süreç ve çevresel faktörler çerçevesinde irdelenmiştir. Buradan elde edilen veriler ışığında oyunlar listesi hazırlanmış ve bir günlük atölye programları oluşturularak beş farklı Güzel Sanatlar Fakültesi'nin altı ayrı bölümünde gerçekleştirilmiştir. Son bölümde ise bu atölyelerin, gözlemci ve katılımcı gözlemci konumunda bulunan araştırmacı, öğrenci ve atölyenin yöneticisi öğretim üyesi ekseninde değerlendirmelerine yer verilmektedir.Tüm meslek alanlarında yaratıcılık geçerli ve gerekli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktayken, güzel sanatlar alanının olmazsa olmaz koşulunu oluşturması bu alanda yapılan ve gelecekte yapılacak araştırmalara zemin oluşturmaktadır. Yaratıcılık geliştirilen bir olgudur; ancak bunu beslemenin farklı yöntemleri bulunmaktadır. Bu tez kapsamında yaratıcılığın, yaratıcı drama oyunları ile olan ilişkisinin lisans düzeyi eğitimine katkısı ve uygulanabilirlik konusunda yorumlarına yer verilmektedir.ANAHTAR KELİMELER: Yaratıcılık, Oyun, Güzel Sanatlar, Eğitim | |
dc.description.abstract | This study is constructed on the discussion of in what way and how creativity-play interaction may take part in fine arts. After the aim, scope and method of the research is determined in the introduction chapter, in the next chapter, concept of creativity is analyzed in terms of three main issues; individuals, process and environmental conditions. This study tries to answer to the questions of `Who is the creative individual?` `In what way the creative process realizes?` and `How environmental conditions effect creativity?`. Afterwards, creativity-play interaction is investigated within the framework of individual, process and environmental conditions. By referencing the data obtained from the research, game lists are prepared and one-day workshops organized in six different departments of five different Fine Arts faculties. In the last chapter, these workshops are evaluated from the perspectives of researcher as an observer and participant-observer, students and lecturers as workshop leaders. While creativity is a viable and necessary element in all fields of professions, it's a must-have condition in fine arts, therefore this research provides a basis for future research in this field. Creativity is a phenomenon that can be improved, yet there are different ways of feeding it. In the scope of this thesis, the relationship between creativity and drama plays is emphasized and its contribution and applicability to undergraduate study programs are evaluated. KEY WORDS: Creativity, Game, Fine Arts, Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar alanında yaratıcılık - oyun etkileşiminin lisans eğitiminde değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of creativity - play interaction for undergraduate education in fine arts | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-17 | |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Plays | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.identifier.yokid | 10265220 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 563295 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |