20. yüzyılın ilk yarısında Rus gravür sanatçıları
dc.contributor.advisor | Aytekin, Can | |
dc.contributor.author | Tagiyeva, Xanim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:04:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:04:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213890 | |
dc.description.abstract | 20. yüzyılın Rus gravür sanatının incelenmesi, sanat tarihinin en önemli konularından biridir ve bu dönem Rusya'nın sanatsal hayatının önemli bir ayağını oluşturur. Öğrenilen önemli miktarda malzeme göz önüne alındığında, 20. yüzyılın yerel sanatsal sürecinin çeşitli kısımlarına, yönlerine ve sorunlarına dayalı araştırma gereği karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, en büyük ustaların eserlerinden oluşan gravürlerin analizlerine dayanılarak yapıldı. 20. yüzyılda sanatın merkezîleşmesi vasıtasıyla yaratıcı bir sanat eğitim sistemi ve sendikalar kuruldu. Ülkede halk yaşamının yoğun gelişimi, ideolojik ve ekonomik alanlardaki değişimler ve yeni siyasal vektörlerin oluşması milli kültür üzerinde önemli etkilere sahip oldu.Ancak aynı zamanda ülkenin diğer bölgelerinde de yoğun bir şekilde sanat etkinlikleri gerçekleşiyordu. Özellikle savaş sonrası dönemde pek çok değişiklikler oldu. Sanatçılar Birliği ve Sanat Fonu'nun bölümleri örgütlenmeye başladı ve buna göre sergi çalışmaları yapıldı. Bölgelerde kademeli olarak belirli sanat toplulukları oluşturuldu, güçlü ve özgün bir gravür sanatı ortaya çıkmaya başladı. Bu yıllarda en beklenmedik değişiklikler, kitap ve afiş sanatlarındaydı. Rus estamp gravürünün de çok çeşitli sanatsal ve teknik çözümler sunduğunu belirtmek gerekir. Ek olarak, bu çalışmada 20. yüzyılın kültürel durumunu ve sanatçıların çalışma tekniklerini ele alıyoruz. Ancak araştırmamızın kapsamını belirli bir tarihsel dönemle sınırlıyoruz, çünkü şüphesiz gravür sanatı 20. yüzyılın tamamı boyunca önem arz ederek kendi özel fikirlerini formüle etmiştir. İç savaş ve ülke için zorlayıcı olan dış müdahale yıllarında, yeni oluşumlara en hareketli ve en hızlı şekilde yanıt veren sanat biçimi gravür sanatıydı. Özellikle Sovyet sanatının yoğun yaşandığı dönemde, en sıcak tartışmalara konu olan mücadelelerin ve çeşitli fikirlerin çarpışmasını tüm renkleriyle ifade etti. 20. yüzyılın gravür tarihine bakınca sadece bireysel parlak isimleri, okulları ve eğilimleri değil, aynı zamanda bu sanatın varoluşu boyunca en karakteristik eğilimlerini görüyoruz. | |
dc.description.abstract | 20th century Russian engraving and printing art is one of the most important era in the Russian arty history and an important field to investigate. When observing the important amount of materials, a detailed research interest is noted in the era of the 20th century local art categories, directions, and obstacles. This research was conducted using a compilation of the finest engraving works of the most reknown artists. Creative syndicates and art education systems were formed when the 20th century art began to centralize via the open support of art. The significant development of the lifestyles of the people, in effect, formed political vectors as well as changes in ideological and economical understanding on a national level. At this time, art movements were taking place in different parts of the country as well. There were especially numerous changes in the post-war period. The Artists Union and the Art Foundation began unionizing, and galleries werre organized accordingly. In stages, in various regions, certain art communities began to form, a strong and free engraving art form began to show itself. During these years, a most unexpected change took place in book and poster art. It is important to note that numerous artistic and technical solutions were proposed at this time. In addition, we are analyzing the cultural growth and the artists' means of working in the 20th century, but we are limiting our research to a limited period of time, hence it is undisputed that engraving art formulated its own style and uniqueness in the 20th century. It was the engraving art style that responded the quickest to the civil war and outside interferance in a newly formed and active way. Especially during the forming of the Soviet era of art, debated topics and the resistance as well as clashing ideas were colorfully illustrated. Looking at the 20th century history of engraving, we see that it is not just the brightest names, nor their schools and education, but also the most characteristic growth in the history of the art style. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 20. yüzyılın ilk yarısında Rus gravür sanatçıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-01 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Gravure | |
dc.subject.ytm | Gravure art | |
dc.subject.ytm | Russia | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.identifier.yokid | 10260706 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552436 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |