dc.contributor.advisor | Aytekin, Can | |
dc.contributor.author | Kirik, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:04:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:04:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213882 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, MSGSÜ Resim Bölümü Gravür Atölyesi'nin kuruluşundan günümüze eğitim sistemindeki değişimler ve Türk sanatındaki yeri, eğitimciler ve öğrenciler ile iletişime geçilerek değerlendirilmiştir. Osmanlı İmparatorluğu'nda gerçekleşen Tanzimat hareketi ile başlayan toplumsal ve kültürel değişimlerin sonucu olarak Sanay-i Nefise Mektebi kurulmuş, sanat eğitimi kurumlaşmıştır. Osman Hamdi Bey tarafından resim, heykel, mimarlık ile birlikte hakkaklık/gravür bölümü açılmıştır.Üniversite ile ortak bir tarihe sahip olan atölye Cumhuriyet dönemi, çağdaşlaşma ve eğitimde yenilenme hareketi sonucu Güzel Sanatlar Akademisi Resim bölümünün başına gelen Leopold Levy eğitim kadrosunu ve sistemini değiştirmiştir. Gravür/Litografi baskı teknikleri eğitime tekrar dahil edilmiştir. Tüm malzemeler Levy tarafından Fransa'dan tedarik edilmiş, atölyenin başına da Sabri Berkel'i getirmiştir. Bu dönem okulda öğrenci olan tüm sanatçılar atölyede eğitim almıştır. Sabri Berkel, Akademi yangını sonrası eğitimin, aktif bir şekilde devam etmediği atölyeyi eski haliyle tekrar kurmak üzere Fethi Kayaalp'i görevlendirir. Sabri Berkel eğitime, çağdaş resim dili açısından etki ederken, Fethi Kayaalp öğrencilerin deneysel çalışmalar yapmalarını desteklemiştir. Bu ve sonraki dönemlerde öğrenci olan sanatçılar, gravür atölyeleri açmış birçoğu da gravür tekniğini kullanmaya devam etmiştir.Gravürün farklı bir resimsel dil olduğunu düşünen Asım İşler, resmin plastik değerleri ve gravür tekniklerini, deneysellik ile birlikte programa dahil etmiştir. Fevzi Tüfekçi'nin atölyeye gelişi ile de işlerin boyutlarının büyümesi yanı sıra farklı teknik denemeler yapıldığı da gözlemlenmektedir. Can Aytekin ve Yasemin Nur Erkalır'ın başında bulunduğu atölye, Asım İşler ile son halini alan eğitim sistemini halen devam ettirmektedir.Sanatsal üretim pratikleri içinde gravürün önemli bir yere sahip olduğu gravürcü/gravür sanatçısı diye tanımlayabileceğimiz Fethi Kayaalp, Asım İşler ve Fevzi Tüfekçi, ürettikleri yapıtlar ve de eğitimci olarak Türk sanatına önemli katkıları olmuştur. Literatürün oluşturulması ve Türkiye'de tanıtımı için de emek vermişlerdir.ANAHTAR KELİMELER: MSGSÜ Gravür Atölyesi, Gravür, Özgün Baskı Resim, Türk Resmi, Gravür Aletleri ve Malzemeleri, Gravür Eğitimi | |
dc.description.abstract | In this study changes of education system, in MSFAU(Mimar Sinan Fine Arts University) Painting Department Engraving Atelier till establishment to present day and its position in Turkish Art is evaluated by contacting educators and students. As a result of social and cultural changes started with the Tanzimat movement that took place in the Ottoman Empire, Sanayi Nefise Mektebi was established and art education was institutionalized. An engraving department was opened by Osman Hamdi bey with painting, sculpture and architecture departments.The workshop, which has a common history with the University, has changed the education and system of Leopold Levy, who became the head of the Painting Department of the Academy of Fine Arts as a result of the Republican period, modernization and renewal in education. Gravure / Lithography printing techniques were reintroduced into the training. All materials were supplied by Levy from France and Sabri Berkel was the head of the workshop. All artists who were students at the school were trained in the workshop.Sabri Berkel appoints Fethi Kayaalp to re-establish the workshop in which the training did not continue actively after the Academy fire. While Sabri Berkel influenced education in terms of contemporary painting language, Fethi Kayaalp supported the students to make experimental studies. The artists, who were students in this and subsequent periods, opened engraving workshops and many of them continued to use the engraving technique.Considering that engraving is a different pictorial language, Asım İşler incorporated all the plastic values and engraving techniques of the painting into the program along with the experiment. With the arrival of Fevzi Tüfekçi, it is observed that different technical trials are carried out besides the dimensions of the works.The workshop, headed by Can Aytekin and Yasemin Nur Erkalır, continues the education system that has taken its final form with Asım İşler.Fethi Kayaalp, Asım İşler and Fevzi Tüfekçi, who can be defined as the engraver/engraving artist in which engraving has an important place in artistic production practices, made important contributions to Turkish art as an educator. They also gave labor to promote the creation of literature and Turkey.Key Words: MSFAU Engraving Atelier, Gravure, Engraving, Printmaking, Turkish Painting, Engraving Equipments and Tools, Engraving Education, Printmaking workshop | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | M.S.G.S.Ü. resim bölümü gravür atölyesinin Türk sanatına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of gravure workshop of M.S.G.S.Ü. painting department on Turkish art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-10 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10271055 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 566930 | |
dc.description.pages | 272 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı | |