dc.contributor.advisor | Zeytinoğlu, Adil Emre | |
dc.contributor.author | Ülker, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:04:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:04:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213874 | |
dc.description.abstract | Bu eser metni, hareket halindeki çoklukların imgelerine odaklanır. Bu fenomen, tarih boyunca kitle, güruh, halk, çokluk gibi isimler almış, son yıllarda küresel ağlar halinde dünyaya yayılmış ve sanal uzama genişlemiştir. Kent meydanlarında arz-ı endam eden çokluklar istisna iken kural haline gelmeye başlamış ve onların görüntüleri yeni bir imge dağarcığı oluşturmuştur. Toplumsal hareketlerde, sanat ile siyaset alanlarının ortak noktaları olan temsil, tasarlama ve imge üretimi meseleleri gündeme gelir. Hareket halindeki çokluklar yerleşik imgeleri, özgün yaklaşımla, ilişkisellikle ve deneyimle değiştirebilirler. Tekilliklerin arzu ve bedenlerinden oluşan çokluklar performatif olduklarından imgeleri hareket ve titreşim içerir. Düzenli çokluklar tek bir özne gibi homojen hareket ederken düzensiz çokluklar çok çeşitli hareket olanakları sergilerler. Çoklukların dayandığı ortak payda ve etkileşim, düzensiz hareketi, öznelerin yeniden inşa edilmesini ve müşterek mekânın dönüştürülmesini sağlar. Duygular, bu kaleydoskopik yapı içinde bedensel, politik ve kültürel nesneler olarak dolaşımdadır. Kuramsal kaynaklar veya egemen temsillerle aktarılamayan bu duygular, sanat eserleri ile imge yoluyla aktarılabilir. Bu metinde yer verilen sanat eserleri, kuramsal olarak çokluk ve hareketi açıklamak için kullanılmamış, aksine sosyal bilimlere ait bu kavramlar, sanat eserlerini anlamak için kullanılmıştır. Bu araştırmayla çokluk imgeleri ve hareketle ilgili sorular üretmek ve çeşitli bakış açılarına yer vermek amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | This text focuses on the images of multitudes in motion. Throughout history, this phenomenon has been entitled as mass, mob, people, multitude, and in recent years has spread over the world in forms of global networks and expanded into virtual space. By appearing in the city squares, the multitudes started to become the norm rather than being an exception, and their images created a new image repertoire.In social movements the matters of representation, designing and image production which are the common points of art and politics, become a current issue. Multitudes in movement can alter the built-in images with original approach, relationality and experience. As the multitudes composed of the desires and bodies of singularities are performative, their images contain movement and vibration. While regular multiplicities move homogeneously like a single subject, irregular ones exhibit a wide range of motion possibilities. The common denominator and interaction on which the multitudes are based on, provides the irregular movement, the reconstruction of the subjects and the transformation of the common space. Emotions are in the circulation within this kaleidoscopic structure as physical, political and cultural objects. These emotions, which cannot be transferred by theoretical sources or sovereign representations, can be transferred by images via art works.The works of art in this text are not used to explain the multitude and movement in theory, on the contrary, these concepts belonging to the social sciences are used to understand the works of art. This research aims to produce questions about multitude images and movement, and to suggest different perspectives.Keywords: Multitude, mass, crowd, movement, social movement, dynamics, pregnant moment, commons, image, politics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çokluk kavramının resimdeki hareket bağlamında incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of the concept of multitude in the context of movement in painting | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-18 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Target group | |
dc.subject.ytm | Social movements | |
dc.subject.ytm | Visual image | |
dc.subject.ytm | Multitude | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Motion | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.identifier.yokid | 10263461 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 558640 | |
dc.description.pages | 286 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı | |