Show simple item record

dc.contributor.advisorBursalıgil, Gözde
dc.contributor.authorNalbantoğlu Turunç, Özge
dc.date.accessioned2020-12-10T07:02:11Z
dc.date.available2020-12-10T07:02:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213824
dc.description.abstractBu çalışmanın konusunu, 2000-2015 yılları arasında ortaya çıkmış yeni moda eğilimleri ve satın alma alışkanlıklarıyla, modanın takip edilmesi ve algılanmasındaki değişimlerin, sürdürülebilirlik ve moda alanındaki yeni teknolojik gelişmelerin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu kapsamda çalışma üç bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde, milenyum sonrasındaki yeni dünya düzeni sosyo-ekonomik değişimler çerçevesinde ele alınmış; bu sürecin yaşanmasında etkili olmuş gelişmeler ve alt kültürler ile Y ve Z kuşaklarının artan iletişim hızı sebebiyle değişen tüketim anlayışı açıklanmıştır. İkinci bölümde, tüketici modasının otoritesi ele alınarak hızlı moda pazarlama stratejisi, Inditex Grup örneği kapsamında incelenmiştir. Giyim harcamalarının statü arayışıyla ilişkisi ve bu kapsamda e-ticaret ve 2000 sonrasında kendini gösteren yenilikçi stil anlayışı ele alınarak bu bölüm tamamlanmıştır. Üçüncü bölüm ise yenilikçi moda tutumuna ayrılmış; burada yavaş ve sürdürülebilir moda hareketleri ile modadaki teknolojik gelişmeler üzerinde durulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Giysi, Moda, Stil, Milenyum, Tüketim, Sürdürülebilirlik, Teknoloji.
dc.description.abstractThe subject of this study is to examine the new fashion trends and buying habits that emerged between the years 2000-2015, the changes in the perception of fashion and the new technological developments in the field of sustainability and fashion. In this context, the study is divided into three sections. In the first chapter, the new world order after the millennium was discussed within the framework of socio-economic changes; developments and subcultures that have been effective in this process and the changing communication concept of Y and Z generations have been explained. In the second chapter, the authority of consumer is discussed and rapid fashion marketing strategy is examined in the Inditex Group example. The relationship between clothing expenditures and the search for status and in this context, e-commerce and innovative style perceptive that emerged after the year 2000, were explained. The third part is devoted to innovative fashion attitude; in this part, with technological developments in fashion, slow and sustainable fashion movements are emphasized.KEY WORDS: Clothing, Fashion, Style, Millennium, Consumption, Sustainability, Technology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title2000-2015 yılları arası giysi tasarımında öncü yaklaşımlar
dc.title.alternativeAvantgarde approaches in fashion design between 2000-2015
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentTekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10274504
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581369
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineTekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess