Modernizmden günümüze resim sanatında ütopik ve distopik mekânlara bir bakış
dc.contributor.advisor | Aytekin, Can | |
dc.contributor.author | Kuş Bağci, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:02:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:02:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213822 | |
dc.description.abstract | Ütopya, Distopya ve Mekân kavramları bu eser metni çalışmasının konusu olmuştur. Farklı disiplinlere konu olan bu kavramlar sanatta da önemli bir yere sahiptir. Konu bölümlere ayrılmış ve detaylandırılarak ortaya koyulmuştur. Sanatçı çalışmaları ütopya ve distopya kavramları ile buluşturulup, tarihsel koşullar ile birlikte dikkate alınarak mekân anlayışları incelenmiş ve sunulmuştur. Sanatçıların bu kavramlarla resim sanatına yaklaşımları ve üretimleri araştırılmış ve tartışmaya açılmıştır. Sanat tarihinin birçok döneminden örnekler verilerek, ütopya ve distopya kavramlarının ele alınışı, resim sanatındaki anlamı ve kendi çalışmalarımdaki yansıması incelenmiş ve örneklerle aktarılmıştır.İlk olarak, bahsi geçen kavramların tanımları ve birbirleri ile ilişkileri açıklanmıştır. Sanat tarihi süresince bu kavramların ortaya çıkması ve birçok disiplin tarafından konu haline gelmesi, süregelen bakış açılarına etkisi sanat tarihinden örnekler verilerek ifade edilmiştir. Konu bütünlüğünün sağlanması ve konunun daha iyi anlaşılması için çeşitli sınırlamalar yapılmış ve konuya ilişkin örnekler verilmiştir. Ütopyanın ve distopyanın resmin olağan geleneğine dahil olması ve resim sanatının ütopyaya dönüşme süreci incelenmiş ve konuya karşılık bulunmaya çalışılmıştır. Eş zamanlı olarak mekân kavramına olan yaklaşımın yüzyıllar içerisindeki değişimi ve mekânın kendisinin bir sanatsal unsur haline dönüşmesi incelenmiş ve ortaya koyulmuştur. Kent tasarımları ve ideal kent kavramının resim sanatınındaki karşılığı araştırılmış ve sunulmuştur.Kendi çalışmalarımda ise yaşantımın bir yansıması olarak ütopya-distopya kavramlarını tarihsel süreçleriyle birlikte içselleştirerek ortaya koyulmaktadır. Yüzyıllara özgü kaos durumlarından etkilenerek, günümüzdeki yansımalarıyla ideal yaşam alanı arayışı, bu eser metni çalışmamda ifade edilmektedir. Deneyimlediğim mekânlar üzerinde resimlerimi şekillendirmem ve bu kavramların yaşantıma ve sanatsal bakış açıma etkisini bu çalışma ile açıklama imkanı bulmaktayım. Anahtar kelimeler: Ütopya, Distopya, Mekân, İdeal Kent, Resim, Sanat, Sanat Tarihi. | |
dc.description.abstract | The concepts of utopia, dystopia and space have been the subject of this work. These concepts, which are subject to different disciplines, have an important place also in art. The subject is divided into sections and put forward detailly. The artist's works are brought together with the concepts of utopia and dystopia, taking into account the historical conditions and the conceptions of space are examined and presented. The approaches and productions of the artists to the art of painting with these concepts were researched and opened for discussion. By giving examples from many periods of art history, the concepts of utopia-dystopia, its meaning in painting art and its reflection in my own works are examined and conveyed with examples.First, the definitions of these concepts and their relations with each other are explained. The emergence of these concepts during the history of art and its becoming a subject by many disciplines and its impact on the perspectives are expressed by giving examples from art history. In order to ensure the integrity of the subject and a better understanding of the subject, various limitations have been made and examples are given. The inclusion of utopia and dystopia into the usual tradition of painting and the process of transforming the art of painting into utopia were examined and tried to respond to the subject. Simultaneously, the change of the approach to the concept of space over the centuries and the transformation of space itself into an artistic element has been examined and put forward. The equivalent of urban designs and ideal city concept in painting is researched and presented.In my own work, as a reflection of my life, utopia-dystopia concepts are put forward by internalizing them with their historical processes. Inspired by centuries of chaos, the search for an ideal living space with its current reflections is expressed in my work. I have the opportunity to shape my paintings on the spaces I have experienced and to explain the effects of these concepts on my life and artistic perspective through this study. Key words: Utopia, Dystopia, Space, Ideal City, Painting, Art, Art History. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Modernizmden günümüze resim sanatında ütopik ve distopik mekânlara bir bakış | |
dc.title.alternative | An outlook on utopic and distopic spaces in modern painting from modernism to present | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-11 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10271867 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 567259 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |