Fiziksel özelliklerden yola çıkılarak tasarlanan Kuartet koreografisi
dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe | |
dc.contributor.author | Bilgin, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:01:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:01:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213814 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, farklı hareket kalitesine sahip ve farklı branşlarda eğitim almış sanatçılarla bir araya gelerek kuartet koreografi üretmektir.Dans sanatçılarının fiziksel farklılığı esas alınarak, eser üretimine dahil olan dansçıların performatif süreçlerini geliştirmeleri üretimin temel noktasını vurgulamaktadır. Eserin üretim sürecinin başlarında farklı ekollerde çalışmış dansçılarla kuartet koreografi çalışması için bir araya gelinmiştir. Sanatçılar stüdyoda çağdaş dans pratiği, doğaçlama ve kompozisyon çalışmaları yaparak eser kompozisyonun zemini oluşturmuştur. Süreç ilerledikçe dönüşüme uğrayan kompozisyon kuartet kavramını hem sanal hem gerçek bir yerden ele alınmasını sağlamıştır.Koreografi, kadın ve erkek ilişkisi arasında yaşanan öznel yaşama dair sorunları, çatışmaları anlatan kompozisyonlar üzerine şekillenmiştir. Böylelikle solo koreografi ile beraber düet koreografilere de eserin içinde yer verilmiştir. Video tasarımının da esere dahil olmasıyla koreografi farklı disiplinden desteklenmiş ve kuartet koreografi oluşumuna katkı sağlamıştır.ANAHTAR KELİMELER: kuartet, koreografi, çağdaş dans, kompozisyon | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to produce quartet choreography by coming together with the artists with different movement quality and trained in different branches. Based on the physical differences of the dance artists, the dancers involved in the production of performance emphasize the basic point of production. At the beginning of the production process, the dancers who worked in different schools came together for quartet choreograpyh. The artists created contemporary dance practice, improvisation and composition works in the studio and formed the basis of the choreography. The composition transformed as the process continued, allowing the idea of quartet to be handled both in a virtual and real place. Choreography has been shaped on the compositions describing the problems and conflicts of subjective life between the male and female relationship. Thus, solo choreography as well as duet choreographies are included in the work. With the addition of video design, choreography was supported from different disciplines and contributed to the formation of quartet choreography.KEYWORDS: quartet, choreography, contemporary dance, composition | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bale ve Dans | tr_TR |
dc.subject | Ballet and Dance | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Fiziksel özelliklerden yola çıkılarak tasarlanan Kuartet koreografisi | |
dc.title.alternative | Quartet choreography designed through physical features | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-16 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10292005 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594408 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Modern Dans Sanat Dalı |