dc.contributor.advisor | Ergand, Çetin | |
dc.contributor.author | Arslan, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:01:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:01:08Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213796 | |
dc.description.abstract | Dünyanın her yeri için bilgi kaynağı basındır. İnsanlar, dünyada olup biteni televizyon, radyo, İnternet ve gazeteler sayesinde öğrenebilmektedir. Bu iletişim araçları arasında gazete en eski ve entelektüel olanı olarak kabul edilmektedir. Fotoğrafların gazeteye basılması haber fotoğrafçılığı açısından fotoğrafın bulunuşu kadar önemlidir. Gazetelerde fotoğrafın kullanılmasıyla birlikte okurlar olayları, foto muhabirlerinin gözünden gazete sayfalarında izlemeye başlamıştır.Foto muhabirleri, yaşadıkları dönemin görsel tanığı ve zamanın tarihçileridir. Onlar yaşadıkları şehri, ülkeyi, ünlü kişileri, sosyal ve toplumsal olayları fotoğraflayarak, tarihe görsel notlar düşmektedirler. Bu notlar bir kişinin, bir kurumun, bir şehrin, bir ülkenin ve dünyanın görsel hafızasını oluşturmaktadır. Yaşadığı dönemi fotoğraflamak, foto muhabirinin görevi ve sorumluluğudur. Bazen tek bir fotoğraf sayfalarca yazıdan daha etkili olabilir, bazen de fotoğraf bir savaşın seyrini değiştirebilir bir kanıt olarak değerlendirilebilir. Fotoğraf, haber için tartışmasız en önemli delildir. Fotoğraf, gazeteler için haber kadar değerli bir bilgilendirme aracıdır ve yazı kadar önemlidir.Türkiye'de yayın yapan ulusal gazetelerde foto muhabirleri biriminin varlığından söz etmek oldukça zordur. Öyle ki foto muhabiri olmayan gazeteler bulunmakta ve bu gazetelerde yer alan fotoğrafların çoğu ajans fotoğraflarından oluşmaktadır. Gelecek kuşaklar açısından bir bellek oluşturan güvenilir fotoğrafa, tüm insanlığın ihtiyacı vardır. Bu açıdan, belgesel foto muhabirliği, fotoğrafa duyulan güven korunması açısından önemlidir.Dijital teknoloji, 21.yüzyılda gazetelerde ve foto muhabirliğinde köklü değişikliklere yol açmıştır. Çoğu foto muhabiri bu dönemde işsiz kalırken, bazıları için ise yeni iş alanları doğmuştur.Dijital devrimle birlikte geleneksel yöntemlerle yayın yapan gazetelerin tirajlarının tüm dünyada hızla düştüğü bilinmektedir. Gelecek 20 yılda yazılı basının tüm etkinliğini kaybederek yerini dijital ortama bırakacağı konusunda görüşler ortaya çıkmıştır. Artan iş yükü, manipülasyon ve reklam pastasındaki payın azalması bu görüşlerin ortaya atılma nedenlerinin başlıcaları arasında gösterilebilmektedir. İngiltere'den The Independent, Türkiye'den Vatan, Haber Türk ve Radikal gazeteleri azalan tiraj, yüksek maliyetler ve düşük reklam gelirleri sebebiyle kağıt baskısına son vermiş ve günümüzde yoluna dijital ortamda devam etmektedirler.Dünyanın çeşitli yerlerinde meydana gelen olaylar profesyonel foto muhabirleri olay yerine dahi ulaşmadan yurttaş foto muhabirleri tarafından fotoğraf veya video şeklinde sosyal medya aracılığıyla çok sayıda kişiye ulaştırılmaktadır. Bu anlayışın riskleri olsa da iletişimde yeni bir habercilik anlayışı doğmuştur.Dijital teknoloji ile birlikte herkes tarafından kolay ve kontrolsüz üretilen fotoğraf, maalesef bilgi ve görüntü kirliliği yaratmıştır. Bu durum fotoğrafta gerçeklik ve etik tartışmalarını beraberinde getirmiştir. | |
dc.description.abstract | The media is a source of information for every part of the world. People learn about the world from television, radio, internet and newspapers. The newspaper is accepted as the oldest and the most intellectual one in means of communication. Printing photos in the newspaper is as important for news photography as the discovery of photography. With the first use of photographs on newspaper pages, readers began to watch the events from the eyes of photojournalists with the use of photographs in newspapers.Photojournalists are the visual witnesses of their time and historians of the time. They make visual notes on history by photographing the city or county where they live, famous people, social and social events. These notes constitute the visual memory of a person, an institution, a city, a country and the world. It is the mission and responsibility of the photojournalist to photograph the period he lives. Sometimes a single photograph can be more effective than pages of text, changes the direction of a war and can be an evidence. Photography is the most significant evidence for a newspaper. Photography is a valuable information tool as news and it is as important as writing.It is hard to mention to any department of photojournalists in national newspapers which is published in Turkey. Moreover, there are newspapers even without any photojournalists and also, photos, which are used in media outlets, are supplied from many agencies. All humanity needs reliable photography, a memory for future generations. In this respect, documentary photojournalism is important for trust for the protection of the trust to the photo.In the 21st century, digital technology has led to fundamental changes in newspapers and photojournalism. While many photojournalists are unemployed, for others new job opportunities have occurred.With the digital revolution, it is known that the circulation of newspapers published in traditional methods has been falling rapidly all over the world. In the next 20 years, opinions have emerged that the printed media will lose its all effectiveness and leave its place to the digital environment. Increased workload, manipulation and the low revenues from advertising cake, can be listed among the main reasons for these views. The Independent from England, In Turkey from Vatan, Haber Türk and Radikal newspapers are ended to paper writing because of the decreasing circulation, high costs and low advertising revenue and today, they continue their way with digital environments.Even before photojournalists, who goes to view the event happening around the world, reach to the scenes, amateurs can share the photos and videos which they take with thousands or even millions of people through social media. Although this concept has risks, a new concept of journalism has emerged in communication.With the digital technology, produced by everyone easily and uncontrolled photography, unfortunately, created information and image pollution. This situation brought about discussions of reality and ethics in photography.Key Words: News Photography, Photography in Press, Press Photographer, Ethics in News Photography, Ethics, Ethics in News. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gazetecilik | tr_TR |
dc.subject | Journalism | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 21. yüzyılda basında görüntü kullanımı ve gerçeklik | |
dc.title.alternative | Use of image in the press and reality in the 21 st century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-09 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10296606 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 590637 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Fotoğraf Sanat Dalı | |