Fikret Amirov`un `12 minyatür` adlı eserinde kullandığı Azerbaycan makamlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kanberoğlu, Rukiye Esin | |
dc.contributor.author | Ganbarli, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:00:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:00:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213766 | |
dc.description.abstract | Makam müziği, Azerbaycan geleneksel müziğinin temelini oluşturan, tarihi oldukça eskiye dayanan müzik türü olarak bilinmektedir. Yedi ana makamın ve yedi modun her birinin tınısı ve duygusal gücü bir biri ile farklılık göstermektedir.Babasının da müzisyen olması nedeniyle müziğin içine doğan Azerbaycan klasik müziğinin en önemli simalarından Fikret Amirov, makam müziğine aşık olur ve babasının izinde başarıyla ilerleyerek besteciliğe yönelir. Kendi müziğini yaratırken ulusal müziğin özelliklerinden vazgeçmeyip bütün eserlerinde makamları en güzel şekilde kullanarak yeni bir stil ortaya koyar. Bu yolda Azerbaycan klasik müziğinin yaratıcısı, makam müziğini ilk kez notalara geçiren büyük besteci Üzeyir Hacıbeyov'un sanatından faydalanarak ve onun yolunu izleyerek makamları derinden öğrenme fırsatı bulur. Bu bilgilerden yola çıkarak 20. yüzyıl müziğine `Senfonik makam` türünü kazandırır.Eserlerinin ezgisel gücü ile bilinen Amirov'un piyano müziği için yazdığı eserler arasında en önemlilerinden biri `12 Minyatür`dür. Bir birinden bağımsız 12 parçadan oluşan eserde Batı müziği ile makamların başarılı sentezi belirgin şekilde görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Makam, Azerbaycan geleneksel müziği, Senfonik makam, Fikret Amirov, Üzeyir Hacıbeyov, 12 Minyatür | |
dc.description.abstract | Maqam music is known as a kind of historical music which created the fundamental of Azerbaijan traditional music. Each of seven main maqams and seven modes have different tones and emotional powers.Fikret Amirov, one of the most important names of Azerbaijani classical music and whose father was also a musician, fell in love with maqam music and became a composer following his father's steps. He did not leave the characteristics of his national music while composing his own music and created a new style by using the maqams in his masterpieces in the best possible way. During his path, he inspired from the art of Uzeyir Hajibeyov, who was the creator of Azerbaijani classical music and scored the maqam music for the first time, and followed his path to find the opportunity to learn the maqams in depth. Starting with this knowledge, he brought the type of `Symphonic maqam` to the music of 20th century.One of the most important masterpieces for piano music composed by Amirov who was well-known with the melodic power of his masterpieces, is the 12 Miniatures. In this masterpiece which was formed 12 independent pieces, you can clearly see the synthesis of western music and maqams.Key Words: Maqam, Azerbaijan traditional music, Symphonic maqam, Fikret Amirov, Uzeyir Hajibeyov, 12 Miniatures | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Fikret Amirov`un `12 minyatür` adlı eserinde kullandığı Azerbaycan makamlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysis of the Azerbaijani mugam forms in Fikret Amirov's `12 miniatures` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-29 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10298021 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585431 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |