Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınel, Ali Ahmet
dc.contributor.authorÇerkezoğlu, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-10T06:59:29Z
dc.date.available2020-12-10T06:59:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213752
dc.description.abstract20. yüzyılda besteciler müzik yapıtı üretimlerinde yeni ses arayışlarına giderek çalgılarda geleneksel icra yöntemlerinden bağımsız yeni sesler geliştirmiş ve bu sesleri yapıtlarının üretimindeki malzemeler olarak kullanmışlardır. Müzik üretiminin malzemelerindeki bu değişimlerle müzik yeni bakış açıları kazanmıştır. Böylelikle Batı müziğinin üretimindeki temel malzemeler olan armonik ve kontrapuntik yazı disiplininden bağımsız salt ses malzemeleri araştırılarak bu ses malzemelerinin birbirleriyle olan ilişkilerinin de ele alındığı yeni müzik üretim modelleri de geliştirilmiştir. İtalyan besteci Salvatore Sciarrino' da bu yönde geliştirmiş olduğu özgün ses dünyası ve müzik diliyle 21. yüzyıl çağdaş müziğinin en önemli bestecileri arasındadır. Bu eser metninde Sciarrino'nun özgün müzik dili çeşitli yapıtlarından seçilen örneklerlerle ve Sesin Gölgesi (Shadow of Sound) adlı orkestra yapıtındaki ses malzemelerini kullanım biçimleriyle birlikte açıklanmıştır. Sesin Gölgesi yapıtının analiziyle gözlemlenen çalışma biçimi model alınarak yeni bir müzik yapıtı bestelenmiştir. Anahtar Kelimeler: 21. Yüzyıl Müziği, Salvatore Sciarrino, Sesin Gölgesi, Müzikal Malzeme, Müzikal İfade, Kesit, Yapıt.
dc.description.abstractIn the 20th century, composers seeked for new sounds in his of musical works and developed new sounds on the instruments outside of traditional performing methods and used these sounds as materials while composing their works. With these changes in materials of music production, music gained new aesthetic perceptions. In this way, new music production models were developed, in which the basic materials of the music production, which were not related to the harmonic and contrapuntic discipline, were searched and the relations of these sound materials with each other were also applied. Italian composer Salvatore Sciarrino is one of the most important composers of the 21th century contemporary music with his unique sound material and musical behaviours. In the following text, the examples of Sciarrino's original music language will be explained in the light of the examples selected from jis different works and their approach to the sound materials in the orchestral work entitled Shadow of Sound (2005). A new musical work, which was composed by taking the model of work observed with the analysis of Shadow of Sound into consideration, is also to be found in the 2nd volüme of this master's thesis. Keywords: 21'st Century Music, Salvatore Sciarrino, Shadow of Sound, Musical Material, Musical Expression, Section, Artwork.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSalvatore Sciarrino`nun sesin gölgesi yapıtının analizi ve orkestra için müzik
dc.title.alternativeAnalysis of Salvatore Sciarrino's shadow of sound and music for the orchestra
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10302081
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595223
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineKompozisyon Ve Orkestra Şefliği Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess